Pripravljenost študentov razrednega pouka za poučevanje glasbene umetnosti
DOI:
https://doi.org/10.55707/ds-po.v40i2.173Ključne besede:
študij glasbenih vsebin v predavalnici, študij glasbenih vsebin na daljavoPovzetek
Pri študiju glasbenih vsebin študenti ne pridobivajo le glasbenega znanja, ampak tudi različne spretnosti in sposobnosti. Vse to lahko pridobivajo z rednim delom in vajo, kar pa je prehod študija na daljavo zelo zamajal. Želeli smo preučiti razlike v pripravljenosti bodočih razrednih učiteljev, ki so glasbene vsebine študirali pred in med epidemijo covida-19, pri vpeljevanju glasbenih dejavnosti v pouk glasbene umetnosti, ko se bodo po zaključku študija zaposlili. Rezultate raziskave, ki smo jo izvedli med študenti, ki so sodelovali v raziskavi novembra 2022 in so glasbene vsebine poslušali med epidemijo, smo primerjali z rezultati raziskave, ki smo jo izvedli med študenti, ki so sodelovali v raziskavi junija 2019 in so glasbene vsebine poslušali pred epidemijo. Študente smo spraševali, koliko se počutijo pripravljene za poučevanje glasbene umetnosti v osnovni šoli pri spremljanju petja na instrument, podajanju glasbene teorije in za ustvarjanje harmonske spremljave k naučeni pesmi. Ugotovili smo, da se študenti, ki so se izobraževali med epidemijo covida-19, počutijo manj pripravljeni za poučevanje glasbene umetnosti v osnovni šoli, ko se bodo zaposlili, kot študenti, ki so se izobraževali pred epidemijo covida-19.
Literatura
Baloh, B. in Bratož, S. (2019). Refleksija vloge učitelja v čezmejnem prostoru. Razprave in gradivo: revija za narodnostna vprašanja, 83, 5–19. https://doi.org/10.36144/rig83.dec19.5-19
Biasutti, M., Antonini Philippe, R. in Schiavo, A. (2021). Assessing teachers’ perspectives on giving music lessons remotely during the COVID-19 lockdown period. Musicae Scientiae, 26(3), 1–19. https://doi.org/10.1177/1029864921996033
Birsa, E. (2017). Primerjava učnih načrtov in vključenost priporočil za medpredmetno povezovanje likovnih vsebin [Comparison of syllabi and inclusion of recommendations for interdisciplinary integration of visual arts contents]. Revija za elementarno izobraževanje, 10(2–3), 163–179. https://doi.org/10.18690/1855-4431.10.2-3.163-180(2017)
Birsa, E. (2018). Teaching strategies and the holistic acquisition of knowledge of the visual arts. CEPS Journal: Center for Educational Policy Studies Journal, 8(3), 187–206. https://doi.org/10.26529/cepsj.39
Čeh, I. in Adam, J. (2022). Samopodoba mladostnikov v času pandemije. V M. Orel, M. Á. Queiruga Dios, J. Brala Mudrovčić, J. Miletić, S. Jurjevčić in T. Šetina (ur.), Mednarodna konferenca EDUizziv Aktualni pristopi poučevanja in vrednotenja znanja: zbornik prispevkov (str. 754–67). EDUvision.
Denac, O. (2002). Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti: priročnik za vzgojitelje, razredne učitelje, učitelje glasbe in glasbenih predmetov v splošnih in glasbenih šolah. Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Ferbežar, N., Marovič, M. in Gavriloski, M. (2021). Vzgojno-izobraževalne ustanove in izzivi mladih LGBTIQA+ oseb med pandemijo covida- 19. Sodobna pedagogika, 72(138), 188–202.
Holcar, A., Borota, B., Breznik, I., Jošt, J., Kerin, M., Kovačič, A., Lango, J., Mraz Novak, T. in Sicherl Kafol, B. (2011). Program osnovna šola: glasbena vzgoja: učni načrt. Ministrstvo za šolstvo in šport.
Jedrlinič Peloz, E. (2019). Pripravljenost bodočih razrednih učiteljev glasbenih dejavnosti v pouk. [Diplomsko delo, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta].
Jedrlinič Peloz, E. in Kopačin, B. (2022). Voljnost bodočih razrednih učiteljev za vpletanje glasbenih dejavnosti v pouk. Didakta, 32(216), 54–61.
Jelisavac, D. (2023). Izgorelost učiteljev in njihovo zadovoljstvo z delom med epidemijo. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 38(1), 76–95. https://doi.org/10.55707/ds-po.v38i1.6
Jenko, M., Kopačin, B. in Birsa, E. (2024). Mnenja študentov o lastni usposobljenosti za izvajanje pedagoškega procesa. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 39(2), 103–119. https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i2.127
Kopačin, B. (2014). Medsebojna povezanost inteligentnosti, glasbenih aktivnosti in družinskega okolja pri devetošolcih. Revija za elementarno izobraževanje, 7(2), 81–96.
Kopačin, B. (2020). Glasbene didaktične igre in glasbeno-razvojni dosežki prvošolcev. Revija za elementarno izobraževanje, 13(1), 88–111. https://doi.org/10.18690/rei.13.1.89-111.2020
Kopačin, B. in Verdir, M. (2018). Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbene umetnosti. V T. Štemberger, S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj (ur.), Oblikovanje inovativnih učnih okolij (str. 427–441). Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.427-441
Kopačin, B., Marić, M., Radić, B., Merlin, U. in Birsa, E. (2022). Uporaba prožnih oblik pri izobraževanju na daljavo v visokem šolstvu na področju umetniških predmetov. Sodobna pedagogika, 73(3), 42–60.
Marovič, M., Benčina, Š. in Bogdan Zupančič, A. (2023). Skrb za duševno zdravje socialnih pedagogov v vzgojno-izobraževalnih institucijah. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 38(3–4), 37–52. https://doi.org/10.55707/ds-po.v38i3-4.109
Mavrin, I., Čepo, M. in Balen, B. (2021). From arts to zoom – artistic and creative education in the Covid19 quarantine period (economic, legal and cultural perspectives). V V. Milinarević, M. Brust Nemet in J. Husanović Pehar (ur.), Intercultural Education/Obrazovanje za interkulturalizam (str. 297–309). Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Republic of Croatia Croatian Academy of Sciences and Arts, the Center for Scientific Work in Vinkovci, Republic of Croatia.
Milić, S., Simeunović, V. in Cenić, D. (2023). Kriza zaradi pandemije covida-19 in prehod univerz na izobraževanje 4.0. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 38(3–4), 136–152. https://doi.org/10.55707/ds-po.v38i3-4.115
Oblak, B. (2001). Glasbena slikanica 3: priročnik za učitelje. Državna založba Slovenije.
Plevnik, M. (2021). Izzivi izvedbe praktičnih vaj ob prilagoditvah izobraževalnega procesa v visokošolskih ustanovah med epidemijo covida-19. Sodobna pedagogika, 72(138), 308–320.
Sicherl Kafol, B. (2001). Celostna glasbena vzgoja. Debora.
Slosar, M. (1995). Dejavniki uspešnosti razrednih učiteljev pri glasbeni vzgoji na razredni stopnji osnovne šole [Doktorska disertacija, Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo].
Slosar, M. (1997). Dejavniki uspešnosti razrednih učiteljev pri glasbeni vzgoji na razredni stopnji osnovne šole ali zakaj ponovna uvedba preizkusa glasbenih sposobnosti ob vpisu na Oddelek za razredni pouk. V K. Destovnik in I. Matovič (ur.), Izobraževanje učiteljev ob vstopu v tretje tisočletje (str. 233–41). Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Slosar, M. (2007). Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje I. Debora.
Slosar, M. (2008). Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje III. Debora.
Starman, V. in Birsa, E. (2022). Interdisciplinarno povezovanje znanosti in umetnosti v študijskem procesu. Sodobna pedagogika, 73(139), 60–75.
Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta. (2023). https://www.pef.upr.si/
Vlada Republike Slovenije. (2020). Odredba o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19) na območju Republike Slovenije. https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2020-01-0532/odredba-o-razglasitvi-epidemije-nalezljive-bolezni-sars-cov-2-covid-19-na-obmocju-republike-slovenije%0A0-01-0532/odredba-o-razglasitvi-epidemije-nalezljive-bolezni-sars-cov-2-covid-19
Voglar, M. (1987). Otrok in glasba. Državna založba Slovenije.
Zrim Martinjak, N. (2024). Angažiranost študentov pri študiju na daljavo. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 39(1), 83–97. https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i1.124