Mnenja študentov o lastni usposobljenosti za izvajanje pedagoškega procesa

Avtorji

DOI:

https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i2.127

Ključne besede:

visokošolsko izobraževanje, izobraževanje na daljavo, družboslovje, umetnost, mnenje študentov

Povzetek

Didaktične strategije za poučevanje umetnosti in družboslovja se nenehno razvijajo in izboljšujejo, kar se je še posebej pokazalo v času epidemije COVID-19. Z novimi izzivi na omenjenih področjih so se srečevali tudi študenti na visokošolski stopnji. V okviru kvalitativne raziskave je spletni vprašalnik rešilo 175 študentov pedagoških študijskih programov razrednega pouka in predšolske vzgoje. Za potrebe prispevka smo analizirali njihove odgovore na tri odprta vprašanja, s čimer smo želeli izvedeti mnenje študentov o pridobljenem znanju, ki so ga usvojili v času študija na daljavo, in o njihovi usposobljenosti za poučevanje na področjih družboslovja in umetnosti. Ugotovili smo, da je večina vključenih v raziskavo pri študiju na daljavo pridobila ustrezno znanje in se počutijo zadostno usposobljeni za poučevanje na predšolski in osnovnošolski ravni, kljub različnim izzivom, s katerimi so se srečevali med študijskim procesom. Opravljena raziskava bo pripomogla k izboljšanju študijskega procesa ter k razvijanju in dopolnjevanju kompetenc študentov za uspešno delo v praksi.

Literatura

Anders, B. A. (2020). Top 7 higher education trends for 2020. SOVOREL Learning Is For Life 2020. Dostopno na: http://sovorelpublishing.com/index.php/2020/01/01/top-7-higher-education-trends-for-2020/ (pridobljeno 25. 5. 2023).

Baloh, B. in Cencič, M. (2018). Učni prostor kot spodbuda inovativnega učenja sporazumevalne zmožnosti otrok v vrtcu. V: Štemberger, T., Čotar Konrad, S., Rutar, S. idr. (ur.). Oblikovanje inovativnih učnih okolij = Constructing innovative learning environments (str. 267–283). Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.267-283

Batič, J. (2021). Poučevanje likovne umetnosti na daljavo. Didactica Slovenica –Pedagoška obzorja, 36(2), 3–15.

Blažič, M. (2021). Prispevek visokošolskega učnega okolja h kariernemu razvoju študentov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(1), 93–113.

Brečko, B. N., Vehovar, B. in Dolničar, V. (2008). Informacijsko-komunikacijska tehnologija pri poučevanju in učenju v slovenskih šolah. Ljubljana: Pedagoški inštitut.

Collins, A. in Halverson, R. (2018). Rethinking Education in the Age of Technology. The Digital Revolution and Schooling in America. New York in London: Teachers College Press.

Devjak, T., Devjak, S. in Polak, A. (2014). Dejavniki vpliva na izbiro pedagoškega poklica: motivi, pričakovanja in profesionalni razvoj. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 29(1), 3–18.

Domenget, B., Davey, G. in Demen Meier, C. (2020). Top Trends in Education for 2020. Sommet Education. Dostopno na: https://www.sommet-education.com/wp-content/uploads/Top-Trends-in-Education-for-2020.pdf (pridobljeno 6. 3. 2023).

Hrastinski, S. (2008). Asynchronous and synchronous e-learning. Educause Quarterly, 31(4), 51–55.

INOVUP, Inovativno učenje in poučevanje v visokem šolstvu. (2020). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu - normativne ureditve, smernice in mehanizmi spodbujanja. Dostopno na: https://kakovost.uni-lj.si/wp-content/uploads/2020/12/Analiza_stanja_ucenja_in_poucevanja_INOVUP.pdf (pridobljeno 9. 3. 2023).

Istenič Starčič, A. (2020). Izobraževalna tehnologija in izgradnja avtentičnega učnega okolja. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo. https://doi.org/10.15292/Itiauo.2020.01

Johnson, C. (2017). Teaching music online: changing pedagogical approach when moving to the online environment. London Review of Education, 15(3), 439–456. https://doi.org/10.18546/LRE.15.3.08

Johnson, C. in Merrick, B. (2020). Enabling Music Students’ Well-Being through Regular Zoom Cohort Chats During the Covid-19 Crises. V: Ferdig, R. E., Baumgartner, E., Hartshorne, R. idr. (ur.). Teaching, Technology, and Teacher Education During the COVID-19 Pandemic: Stories from the Field (str. 261-264). Waynesville: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).

Kocjančič, F. N. (2016). Smernice za uporabo IKT pri predmetu Likovna umetnost. Delovna verzija. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

Kopačin, B. (2020). Glasbene didaktične igre in glasbeno-razvojni dosežki prvošolcev. Revija za elementarno izobraževanje, 13(1), 89–111. https://doi.org/10.18690/rei.13.1.89-111.2020

Kopačin, B. in Birsa, E. (2022). Prožne oblike učenja in poučevanja glasbenih ter likovnih vsebin. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

Kopačin, B., Marić, M., Radić, B. idr. (2022). Uporaba prožnih oblik pri izobraževanju na daljavo v visokem šolstvu na področju umetniških predmetov. Sodobna pedagogika, 73(3), 42–60.

Krek, J. in Metljak, M. (2011). Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji 2011. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

Krmac, N. in Cencič. M. (2022). Kvalitativno pedagoško raziskovanje: od ideje do podatkov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

Krmac, N., Hozjan, D. in Kukanja Gabrijelčič, M. (2021). Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice. Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-078-3

Mažgon, J. (2008). Razvoj akcijskega raziskovanja na temeljnih predpostavkah kvalitativne metodologije. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.

Mesec, B. (1998). Uvod v kvalitativno metodologijo. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.

Moore, M. G. in Kearsley, G. (2011). Distance education: a systems view of online learning. Belmont: Wadsworth Cengage Learning.

Naidu, S. (2017a). How flexible is flexible learning, who is to decide and what are its implications? Distance Education, 38(3), 269–272. https://doi.org/10.1080/01587919.2017.1371831

Naidu, S. (2017b). Openness and flexibility are the norm, but what are the challenges? Distance Education, 38(1), 1–4. https://doi.org/10.1080/01587919.2017.1297185

Naidu, S. (2018). Recalibrating existing choreographies for open and flexible learning. Distance Education, 39(4), 437–440. https://doi.org/10.1080/01587919.2018.1525279

Oblak, B. (2001). Glasbena slikanica 3: priročnik za učitelje. Ljubljana: Državna založba Slovenije.

Odredba o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19) na območju Republike Slovenije (2020). [Order on the Declaration of the COVID-19 Epidemic in the Territory of the Republic of Slovenia]. Uradni list RS, št. 19/20 in 68/20.

Oktay, J. S. (2012). Grounded Theory. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199753697.001.0001

Onwuegbuzie, A. J. in Leech, N. L. (2006). Validity and qualitative research: an oxymoron? Quality & Quantity, 41(2), 233–249. https://doi.org/10.1007/s11135-006-9000-3

Perger, A. (2018). Šolanje na domu v Sloveniji. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(3–4), 166–177.

Plešec Gasparič, R., Valenčič Zuljan, M. in Kalin, J. (2020). Obrnjeno učenje in poučevanje kot priložnost za inovativno in prožno izvajanje učnih oblik v visokošolskem izobraževanju. Revija za elementarno izobraževanje, 13(posebna izdaja), 51–80. https://doi.org/10.18690/rei.13.Special.51-80.2020

Puklek Levpušček, M. in Peklaj, C. (2011). Motivacijske usmerjenosti študentov, učiteljske kompetence in študijski dosežki. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 26(1–2), 3–22.

Pulko, S. in Ulčnik, N. (2021). Strategije za izvajanje prožnih oblik učenja in poučevanja s pomočjo učnega e-okolja Slovenščina na dlani. V: Ulčnik, N. (ur.). Slovenščina na dlani 3 (str. 137-142). Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta. https://doi.org/10.18690/978-961-286-438-5.11

Razvitost digitalne družbe v Sloveniji v času pandemije (2020). Statistični urad Republike Slovenije objavil sveže podatke o razvoju digitalne družbe v Sloveniji 2020. Dostopno na: https://www.gov.si/novice/2020-10-09-statisticni-urad-republike-slovenije-objavil-sveze-podatke-o-razvoju-digitalne-druzbe-v-sloveniji-2020/ (pridobljeno 15. 11. 2022).

Republika Slovenija (2016). Digitalna Slovenija 2020 - Strategija razvoja informacijske družbe do leta 2020. Digitalizacija Slovenije z intenzivno in inovativno uporabo IKT in interneta v vseh segmentih družbe. Dostopno na: https://www.gov.si/assets/ministrstva/MJU/DID/Strategija-razvoja-informacijske-druzbe-2020.pdf. (pridobljeno 15. 11. 2022).

Resolucija o Nacionalnem programu visokega šolstva 2011–2020 (ReNPVŠ11-20). (2011). Uradni list RS, št. 41/11.

Rutar, S., Andrejašič, A., Mikelič Goja, T. idr. (2017). Vključevanje prožnih oblik učenja in poučevanja v izobraževalni proces na Univerzi na Primorskem v obdobju 2017–2020. Koper: Univerza na Primorskem. Dostopno na: https://www.upr.si/sl/resources/files/univerza/temeljni-dokumenti/p01strategija-prozne-oblike12.7.2017.pdf (pridobljeno 26. 1. 2023).

Simamora, R. M. (2020). The challenges of online learning during the COVID-19 pandemic: an essay analysis of performing arts education student. Studies in Learning and Teaching, 1(2), 86–103. https://doi.org/10.46627/silet.v1i2.38

Slosar, M. (2007). Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje I. Ljubljana: Debora.

Slosar, M. (2008). Izbrana poglavja iz didaktike glasbene vzgoje III. Ljubljana: Debora.

Stanković, Z. in Blažič, M. (2017). Mesto in vloga multimedijev v polifaktorskem modelu pouka. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 32(3–4), 46–60.

Šavli, V. (2006). Izkoristimo neizmerni svet sodobne tehnologije v šoli. Razredni pouk, 8(3), 1–5.

Šimec, M., Erjavec, K. in Blažič, M. (2022). Inovativna didaktična metoda: meduniverzitetno online projektno delo. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 37(3–4), 3–22.

Toselli, L. (2020). La didattica a distanza. Funziona, se sai come farla. Milano: Edizioni Sonda srl.

Veletsianos, G. in Houlden, S. (2019). An analysis of flexible learning and flexibility over the last 40 years of Distance Education. Distance Education, 40(4), 454–468. https://doi.org/10.1080/01587919.2019.1681893

Vogrinc, J. (2008). Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.

Vršnik Perše, T. (2021). Spoznanja in izzivi sodobnih pogledov na učenje in poučevanje v visokem šolstvu. V: Vršnik Perše, T. (ur). Učenje in poučevanje v visokem šolstvu: spoznanja in izzivi (str. 5–18). Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba. https://doi.org/10.18690/978-961-286-466-8

Will, M. (2019). Teaching in 2020 vs. 2010: A Look Back at the Decade. EducationWeek. Dostopno na: https://www.edweek.org/teaching-learning/teaching-in-2020-vs-2010-a-look-back-at-the-decade/2019/12 (pridobljeno 6. 3. 2023).

Zmazek, B., Pesek, I. in Lipovec, A. (2020). Edupedia.si oziroma razlagamo.si. UMniverzum. Interna revija Univerze v Mariboru, 12, 12.

Objavljeno

2024-09-12

Kako citirati

Jenko, M., Kopačin, B., & Birsa, E. (2024). Mnenja študentov o lastni usposobljenosti za izvajanje pedagoškega procesa . Pedagoška Obzorja, 39(2), 103–119. https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i2.127

Številka

Rubrike

Prispevki