Uporaba NTC metode pri otrocih v prvih treh letih
DOI:
https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i1.123Ključne besede:
NTC metoda, predšolski otrok, vzgojitelji, zgodnji razvojPovzetek
V teoretičnem delu avtorici poudarjata pomen učenja po NTC metodi v zgodnjem otroštvu, natančneje do tretjega leta starosti. Z ustreznim vzgojnim delovanjem lahko odrasli vplivamo na razvoj sinaps v možganih, ki prispevajo k razvoju bioloških potencialov. Razumevanje tega je ključno pri vzgojiteljih predšolskih otrok, saj se otrok lahko vključi v vrtec že z dopolnjenimi 11. meseci starosti. V empiričnem delu smo zato raziskali poznavanje in uporabo NTC metode s strani strokovnih delavcev v vrtcu. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo pridobljene podatke obdelali na ravni deskriptivne in inferenčne statistike. Ugotovili smo, da vzgojiteljice sicer poznajo omenjeno metodo, je pa mnoge še niso uporabile. Tiste, ki jo uporabljajo pri svojem delu, pa zaznavajo velike spremembe pri hitrejšem razvoju otrokovih potencialov na različnih razvojnih področjih.
Literatura
Bahovec, D. E. (1999). Kurikulum za vrtce. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo.
Banjanac Lubej, S. (2015). Otroci, ki hodijo bosi, imajo boljše možgane. Dostopno na: http://otroski.rtvslo.si/bansi/prispevek/3564 (pridobljeno 20. 3. 2020).
Brecelj, J. (1997). Čeveljčki za prve korake. Revija Mama, 6(12–13).
Cvek, M. in Pšunder, M. (2019). Možnosti in pasti uporabe mobilnega telefona: vidik učiteljev in učencev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 34(1), 19–32.
Dubovicki, S. in Balen, J. (2018). Vpliv nove tehnologije na usvajanje učnih vsebin, motivacijo in zadovoljstvo. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(2), 156–173.
Hmelak, M. (2017). Nekateri vidiki starševskih pričakovanj glede vzgojiteljevega dela v vrtcu. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 17(3–4), 3–19.
Ibuka, M. (1992). V vrtcu bo morda že prepozno. Ljubljana: Založba Tangram.
Jelovčan, G., Lekpe, M., Baloh, B. idr. (2020). Pravljica v povezavi z gibalnim izražanjem skozi jezik in ob glasbi. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 35(2), 23–37.
Juriševič, M., Rajović, R. in Drgan, L. (2010). NTC učenje: spodbujanje razvoja učnih potencialov otrok v predšolskem obdobju, gradivo za strokovni seminar. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Jull, J. (2015). Kompetentni otrok. Ljubljana: Didakta.
Kurikulum za vrtce (1999) [Kindergarten Curriculum]. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo.
Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (2009). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete, distribucija Rokus Klett.
Mlakar Grandošek, T. (2016). »Otrok naj bo gibčen in spreten!«. Pogled, marec 2016, 16–19.
Papalia, E. D., Wendkos Olds, S. in Duskin Feldman, R. (2003). Otrokov svet od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
Poljšak Škraban, O., Smrtnik Vitulić, H. Tancig, S. idr. (2018). Nevromiti o razvoju možganov in učenju pri študentih razrednega pouka. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(3–4), 136–148.
Rajović, R. (2013). IQ otroka – skrb starša. Ljubljana: Mensa Slovenija.
Rajović, R. (2016). Kako z igro spodbujati miselni razvoj otroka. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Rajović, R. (2017). Dva su velika problema zbog kojih su djeca danas sve slabija. Dostopno na: https://www.skolskiportal.hr/clanak/5668-dva-su-velika-problema-zbog-kojih-su-djeca-danas-sve-slabija/ (pridobljeno 28. 2. 2020).
Rajović, R. (2018). Skakanje po blatu je življenjskega pomena. Dostopno na: https://www.ntcslovenija.com/blog/skakanje-po-blatu-je-zivljenjskega-pomena/ (pridobljeno 8. 4. 2020).
Rajović, R. (2019). NTC for all. Dostopno na: http://ntcforall.com/wp-content/uploads/2019/10/NTC-SLO-v2.pdf (pridobljeno 31. 3. 2020).
Seldin, T. (2018). Vzgoja po metodi Montessori. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Stoppard, M. (1998). Kaj zmore vaš otrok: odkrivajmo in razvijajmo otrokove naravne potenciale. Ljubljana: DZS.
Ščuka, A. (2019). Fizioterapevtka: otroku lahko naredite škodo za celo življenje. Dostopno na: https://www.zurnal24.si/zdravje/otrok/fizioterapevtka-otroku-lahko-naredite-skodo-za-celo-zivljenje-325418 (pridobljeno 8. 4. 2020).
Teran Košir, A. (2016). Srbski strokovnjak: vse kar naredite namesto otroka, mu na dolgi rok škodi. Dostopno na: https://siol.net/trendi/odnosi/vse-kar-naredite-namesto-otroka-mu-na-dolgi-rok-skodi-400770 (pridobljeno 22. 2. 2020).
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2024 Maja Hmelak, Anita Kirbiš
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.