Razvoj kompetenčnega modela za svetovalne delavce
DOI:
https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i3-4.147Ključne besede:
svetovalno delo, svetovalna služba, svetovalni delavec, kompetence, kompetenčni modelPovzetek
Za optimalno in kakovostno opravljanje svojega dela potrebujejo svetovalni delavci znanja in kompetence s področja temeljnih pedagoško-psiholoških in didaktično-metodičnih vsebin, sociale, menedžmenta, inkluzivne pedagogike, komunikacijskih veščin, poznavanja evropske zakonodaje, prava ipd. Z namenom priprave predlogov za oblikovanje kompetenčnega modela za svetovalne delavce, ki ga v slovenskem prostoru še nimamo, smo se v raziskavi osredotočili na stališča svetovalnih delavcev o kompetenčnem modelu pedagogov po Staničiću (2001, v Ledić idr., 2013). Ugotovili smo, da svetovalni delavci za kakovostno opravljanje dela svetovalne službe pripisujejo visoko pomembnost osebnim kompetencam, ki imajo prav tako velik pomen pri implementaciji in nadaljnji modifikaciji kompetenčnega modela v našem prostoru. Najnižjo pomembnost pripisujejo kompetencam evropske dimenzije izobraževanja. Respondenti prav tako ocenjujejo, da je kompetenčni model učinkovito orodje samorefleksije v procesu ugotavljanja lastnih močnih in šibkih področij ter potreb po dodatnem izobraževanju.
Literatura
Bizjak, C. (2014). Vizija delovanja svetovalne službe in kompetence za svetovalno delo v aktualnih družbenih razmerah in prihodnosti: zapisnik z okrogle mize (Celje, 11. 4. 2014). Šolsko svetovalno delo: revija za svetovalne delavce v vrtcih, šolah in domovih, 18(3–4), 49–55.
Blažič, M. (2021). Prispevek visokošolskega učnega okolja h kariernemu razvoju študentov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(1), 93–113. Dostopna na: https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/67
Drljić, K. in Kiswarday, V. R. (2021). Prepletenost rezilientnosti in inkluzivnih kompetenc bodočih učiteljev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(3–4), 3–25. Dostopno na: https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/39
Goltnik Urnaut, A. (2022). Razvoj kadrov v višjem strokovnem izobraževanju. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 37(3–4), 125–142. Dostopno na: https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/96
Gregorčič Mrvar, P. in Resman, M. (2019). Vloga pedagoga kot šolskega svetovalnega delavca v vzgojno-izobraževalni ustanovi. Sodobna pedagogika, 70(136), 10–33.
Gregorčič Mrvar, P. in Šarić, M. (2018). Šolska svetovalna služba danes. Šolsko svetovalno delo, 22(2), 20–27.
Gregorčič Mrvar, P., Jeznik, K., Kalin, J., Kroflič, R., Mažgon, J., Šteh, B., Šarić, M., Zavrl, A. (2020). Šolska svetovalna služba: stanje in perspektive. Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
Kovač, J. (2015). Pomen supervizije pri šolskih svetovalnih delavcev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 30(3–4), 105–117.
Ledić, J., Staničić, S. in Turk, M. (2013). Kompetencije školskih pedagoga. Filozofski fakultet u Rijeci.
Lorger, T. (2020). S samoevalvacijo do kakovostnejše šole. Didakta, 30(209), 49–52.
Ozvaldič, M. (2019). Kompetence pedagogov za delo v šolski svetovalni službi. Sodobna pedagogika, 70(136), 34–49.
Petlák, E. (2021). Self-Reflection as Basis of a Teacher’s Work. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(3–4), 41–54.
Privošnik, N. in Urbanc, K. (2009). Svetovalna služba v spremembah vzgoje in izobraževanja. Sodobna pedagogika, 60(1), 410–419.
Sienkiewicz, L., Jawor-Joniewicz, A., Sajkiewicz, B., Trawińska-Konador, K. in Podwójcic, K. (2014). Competency-based human resources management The lifelong learning perspective. Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Institute.
Staničić, S. (2001). Kompetencijski profil školskog pedagoga. Napredak, 142(3), 279–295.
Štefanc, D. (2012). Kompetence v kurikularnem načrtovanju splošnega izobraževanja. Znanstvena založba Filozofske fakultete.