Razvoj kadrov v višjem strokovnem izobraževanju

Avtorji

  • Anita Goltnik Urnaut Fakulteta za poslovne in komercialne vede

Ključne besede:

višje strokovno šolstvo, razvoj kadrov, profesionalni razvoj, izpopolnjevanje, potrebe, motivi, izzivi, priložnosti za izboljšave

Povzetek

Za izpopolnjevanje kadrov v primarnem in sekundarnem izobraževanju je dobro poskrbljeno, v preteklosti pa v Sloveniji ni bilo celovite in prilagojene ponudbe izpopolnjevanj za kadre v terciarnem izobraževanju. Cilj prispevka je predstaviti potrebe, motive in preference strokovnih delavcev pri izpopolnjevanjih v višjem strokovnem šolstvu in možnosti za podporo razvoju kadrov s projektom “Izpopolnjevanja CiljajVišje!”. V anketni raziskavi je sodelovalo 35 ravnateljev in 140 predavateljev in drugih strokovnih delavcev. Višješolski predavatelji so izrazili potrebe po razvoju kompetenc e-poučevanja in digitalnih ter znanstveno-raziskovalnih kompetenc. Predavatelji so za izpopolnjevanja notranje motivirani, najpogosteje so izbrali motive pridobivanje novih znanj, osebni razvoj in izboljšanje kompetenc. Najbolj se želijo vključiti v izpopolnjevanja s temami metodologija in didaktika izvedbe študija na daljavo, spodbujanje ustvarjalnosti in uporaba IKT. Predavatelji si želijo strokovnih srečanj in posvetov s kolegi z drugih višjih šol ter izmenjave dobrih praks. Pokazala se je razlika v zaznavi potreb med ravnatelji in predavatelji.

Literatura

ENQA. (2015). Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). Dostopno na: https://www.eqar.eu/kb/esg/ (pridobljeno 12. 1. 2022).

Gaber, S. (2014). Finska v vrhu znanja 2030: študija o prihodnosti izobraževanja: poročilo finskega sindikata vzgoje in izobraževanja OAJ. Ljubljana: Center za študij edukacijskih strategij – CEPS, Pedagoška fakulteta.

Labak, I., Sablić, M. in Škugor, A. (2022). Kolegialno opazovanje kot orodje za usmerjanje osebnega profesionalnega razvoja. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 37(1), 80–93.

Makovec, D. (2018). Dimenzije učiteljevega profesionalnega razvoja. Sodobna pedagogika, 69(3), 28–47.

Maksimović, J. in Osmanović, J. (2018). The Role and Effictiveness of Methodological Education for Reflective Practices. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(1), 131–148.

Merila za določitev vidnih dosežkov na strokovnem področju za pridobitev naziva predavatelj višje šole (2009). Uradni list RS, št. 20/06 in 1/09.

MIZŠ. (2022). Katalog programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju (KATIS). Dostopno na: https://www.gov.si/podrocja/izobrazevanje-znanost-in-sport/razvoj-kadrov-v-solstvu/ (pridobljeno 26. 4. 2022).

NAKVIS. (2018). Merila za zunanjo evalvacijo VSŠ. Dostopno na: https://www.nakvis.si/akreditacije-in-evalvacije-v-visokem-solstvu/zakonodaja/ (pridobljeno 26. 4. 2022).

Poličnik, J. in Mulej, B. (2020). Analiza potreb po izobraževanju in usposabljanju zaposlenih na višjih strokovnih šolah. Celje: Skupnost višjih strokovnih šol Republike Slovenije.

Skupnost višjih strokovnih šol Republike Slovenije. (2020). Analiza potreb po izobraževanju in usposabljanju zaposlenih na višjih strokovnih šolah. Celje: Skupnost višjih strokovnih šol Republike Slovenije, Interni arhiv.

Starc, J. in Blažič, M. (2008). Didaktični vidiki izobraževanja in usposabljanja menedžerjev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 23(3–4), 92–104.

Strniša, T. in Juriševič, M. (2018). Razvoj strokovne samopodobe specialnih in rehabilitacijskih pedagogov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(1), 116–130.

SURS. (2022). Podatki o kadrih v višjem šolstvu. Dostopno na: https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/0953711S.px/table/tableViewLayout2/ (pridobljeno 28. 4. 2022).

Škafar, B., Žagar, T. in Sraka, M. (2017). Sistem vodenja kakovosti za Višje strokovne šole [Elektronski vir]. 2. izd. Celje: Skupnost višjih strokovnih šol republike Slovenije.

Škodnik, R. (2018). Pomen učeče se organizacije za učinkovito uvajanje formativnega spremljanja učencev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(2), 144–155.

Zakon o višjem strokovnem izobraževanju (ZVSI). (2004). Uradni list RS, št. 86/2004. Dostopno na: https://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2004-01-3840 (pridobljeno 18. 4. 2022).

Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o višjem strokovnem izobraževanju (ZVSI-A). (2013). Uradni list RS, št. 100/2013. Dostopno na: https://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2013-01-3603 (pridobljeno 18. 4. 2022).

Prenosi

Objavljeno

2022-12-13

Kako citirati

Goltnik Urnaut, A. (2022). Razvoj kadrov v višjem strokovnem izobraževanju. Pedagoška Obzorja, 37(3-4), 125–142. Pridobljeno od https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/96

Številka

Rubrike

Prispevki