Akcijsko raziskovanje – vidik učiteljev

Avtorji

Ključne besede:

učitelj, akcijsko raziskovanje, izobraževalne dejavnosti učitelja, metodološki postopki, pomen za izobraževanje, raven akcijskega raziskovanja, pomoč učiteljem

Povzetek

Akcijsko raziskovanje je ključni del izobraževalnega procesa. Za vključevanje novega znanja v izobraževanje je pomembno uvajanje akcijskega raziskovanja učiteljev. Glavni cilj študije je ugotoviti percepcijo in odnos učiteljev do akcijskega raziskovanja, težave, s katerimi se srečujejo pri akcijskem raziskovanju, ter predlagati možne načine za izboljšanje obstoječega stanja. Uporabljena je bila deskriptivna kvantitativna in kvalitativna metoda. V letu 2021 je bila izvedena kvantitativna raziskava mnenj in stališč slovaških učiteljev 2. razreda osnovnih šol o akcijskem raziskovanju pri njihovi pedagoški in didaktični dejavnosti (N = 239), intervjuvanih pa je bilo 87 učiteljev. Rezultati so pokazali številne šibke točke uvajanja akcijskega raziskovanja, ki jih je treba odpraviti. Članek vključuje tudi priporočila.

Literatura

Adelman, C. (1993). Kurt Lewin and the Origins of Action Research. Educational Action Research, 1(1), 7–24.

Altrichter, H. and Posch, P. (2007). Lehrerinen und Lehrer erforschen ihren Unterricht. Unterrichtsentwicklung und Unterrichtsevaluation durch Aktionforschung. Bad Heilbrunn: Verlag J. Klinghardt.

Brown, T. and Jones, L. (2001). Action Research and Postmodernism. Buckingham: Open University Press.

Elliott, J. (1992). Action Research for Educational Chance. Buckinham: Open University Press.

Elliott, J. (2007). Reflecting Where the Action Is: The Selected Writings of John Elliott. London and New York: Routledge.

Florjančič, V. (2014). E-študij v slovenskem visokošolskem prostoru. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 29(3–4), 139–155.

Holcar Brunnauer, A., Sicherl Kafol, B. and Kordep, U. (2013). Model za preverjanje in ocenjevanje znanja pri glasbeni vzgoji. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 28(3–4), 71–84.

Janík, T. (2004). Akční výzkum jako cesta ke zkvalitnení pedagogické praxe. In: Mańák, J. and Švec, V. (Eds.). Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido.

Kohútová, K. (2018). Vnímaná profesijná zdatnosť učiteľa – overenie psychometrických vlastností dotazníka OSTES. Slavonic Pedagogical Studies Journal, 7(2), 281–292.

Kompolt, P. and Timková, B. (2010). Pedagogická diagnostika a akčný výskum. Bratislava: Univerzita Komenského.

Koshy, V. (2010). Action Research for improving Educational Practice: A Step-by-Step Guide. London: Sage.

MacIntyre, C. (2000). The Art of Action Research in the Classroom. London: David Fulton.

McMillan, J. H. and Wergin, J. F. (2010). Understanding and evaluating educational research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education

Mertler, C. A. and Charles, C. M. (2011). Introduction to Educational Research. 7th ed. Boston: Pearson/Allyn & Bacon.

Norton, L. (2019). Action Research in Teaching and Learning. London: Routledge.

Parsons, R. D. and Brown, K. S. (2002). Teacher as Reflective Practitioner and Action Researcher. Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning.

School Education Gateway (2021). Rezultati raziskave o akcijskem raziskovanju v razredu. Available at: https://www.schooleducationgateway.eu/sl/pub/viewpoints/surveys/survey-action-research-schools.htm (retrieved on 15. 1. 2022).

Somekh, B. (2006). Action Research: a Methodology for Change and Development. Berkshire: Open University Press.

Spencer, J. C., Porath, S., Thiele, J. et al. (2020). Action Research. Manhattan, Kansas State University Libraries. Availabe at: https://newprairiepress.org/ebooks/34 (retrieved on 23. 1. 2022).

Stanojević, D. (2013). Cooperative Learning as a Motivation Factor for Students’ School Achievement. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 28(3–4), 32–42.

Stringer, E. (2008). Akcijsko raziskovanje v izobraževanju. Kranj: Šola za ravnatelje.

Survey on Action Research in Classrooms – Results 2021. (2021). Available at: https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/viewpoints/surveys/survey-action-research-schools.htm

(retrieved on 25. 1. 2022).

Vogrinc, J. and Krek, J. (2011). Action Research for Improving Educational Practice. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 26(3), 61–75.

Objavljeno

2022-12-13

Kako citirati

Petlák, E. (2022). Akcijsko raziskovanje – vidik učiteljev. Pedagoška Obzorja, 37(3-4), 81–94. Pridobljeno od https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/93

Številka

Rubrike

Prispevki