Pouk likovne umetnosti v angleščini pri tretješolcih

Avtorji

  • Mihaela Brumen Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta https://orcid.org/0000-0001-8147-3026
  • Blaž Kavčič Osnovna šola Antona Bezenška Frankolovo.
  • Matjaž Duh Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

CLIL, likovna umetnost, tuji jezik, raziskovalni instrument, poučevanje

Povzetek

prispevku predstavljamo rezultate študije primera, ki vključuje analizo stališč tretješolcev (N = 24) in njihovih učiteljev, v procesu uveljavljanja pristopa CLIL v slovenski vzgojno-izobraževalni prostor. S poglobljeno kvalitativno analizo stališč učencev in učiteljev smo ovrednotili potencial pristopa CLIL, ki zadeva izkušnje z izvajanjem pouka likovne umetnosti, podane v tujem jeziku na razredni stopnji. Za pridobitev empiričnih podatkov je bil razvit instrumentarij (v obliki učne priprave). Rezultati kažejo, da so tretješolci pristop CLIL sprejeli pozitivno, bili so notranje motivirani za takšen načina dela in tudi sami izražali željo po nadaljnjem učenju po pristopu CLIL. Z različnimi vizualnimi pripomočki in demonstracijami so v večini dosegli zastavljene učne cilje likovne umetnosti in tujega jezika.

Literatura

Anagnostou, E., Griva, E. in Kasvikis, K. (2016). “From Michelangelo to Picasso”: Implementing the CLIL approach in a foreign language project. V: Murphy, A. (ur.). New Developments in Foreign Language Learning. New York: Nova Science Publishers, str. 141–160.

Ball, P. (2009). Does CLIL work? V: Hill, D. in Alan, P. (ur.). The Best of Both Worlds? International Perspectives on CLIL (str. 32–43). Norwich: Norwich Institute for Language Education.

Balek, S., Batič, J., Berden, K. idr. (2010). Pot v večjezičnost – zgodnje učenje tujih jezikov v 1. VIO osnovne šole. Zgledi CLIL-a. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

Barwell, R. (2005). Critical issues for language and content in mainstream classrooms: Introduction. Linguistics and Education, 16(2), 143–150.

Brumen, M. (1998). Igra kot spodbuda za zgodnje učenje tujega jezika. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 13(5–6), 251–257.

Brumen, M. (2000). Didaktične značilnosti pouka zgodnjega učenja tujega jezika v SV delu Slovenije. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 15(3–4), 151–167.

Brumen, M., Kolbl Ivanjšič, P. in Pšunder, M. (2015). Pedagoški vidiki poučevanja nejezikovnih predmetov v tujem jeziku. Revija za elementarno izobraževanje, 8(1–2), 27–42.

Brumen, M., Fras Berro, F. in Čagran, B. (2017). Pre-school foreign language teaching and learning – a network innovation project in Slovenia. European Early Childhood Education Research Journal, 25(6), 904–917.

Coyle, D., Hood, P. in Marsh, D. (2010). CLIL Content and Language Integrated Learning. Oxford: Oxford University Press.

Dalton-Puffer, C. (2011). Content-and-language integrated learning: From practice to principles? Annual Review of applied linguistics, (31), 182–204.

Duh, M. in Herzog, J. (2012). Preference do likovnih motivov pri učencih prvega triletja osnovne šole. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 27(1–2), 17–32.

Duh, M. in Kač Nemanič, M. (2018). Spremljanje razvoja likovne ustvarjalnosti pri pouku grafičnega oblikovanja. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(1), 31–45.

Eurydice. (2006). Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe. Brussels: Eurydice.

Gerring, J. (2001). Social science methodology: A criterial framework. Cambridge: Cambridge University Press.

Jazbec S. in Lovrin M. (2015). Koncept CLIL – novost ali stalnica pri učiteljih na OŠ v Sloveniji: študija primera. Revija za elementarno izobraževanje, 8(1–2), 65–79.

Kampen, van E., Admiraal W. in Berry, A. (2016). Content and language integrated learning in the Netherlands: teachers’ self-reported pedagogical practices. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 21(2), 222–236.

Kavčič, B. (2020). Poučevanje likovne umetnosti v tujem jeziku na razredni stopnji. Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta.

Kocjančič, N.F., Karim, S., Kosec, M. idr. (2011). Učni načrt. Likovna vzgoja. Ljubljana: Ministrstvo RS za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo.

Lipavic Oštir, A., Jazbec, S., Pevec Semec, K. idr. (2010). Pot v večjezičnost – zgodnje učenje tujih jezikov v 1. OIV osnovne šole. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.

Lipavic Oštir, A., Lipovec, A. in Rajšp, M. (2015). CLIL – orodje za izbiro nejezikovnih vsebin. Revija za elementarno izobraževanje, 8(1–2), 11–26.

Lipavic Oštir A. in Lipovec, A. (2019). Problemorientierter Soft CLIL Ansatz. Wien: LIT.

Lipavic Oštir, A. in Jazbec, S. (b. d.). Kdo se boji CLILa ali delovanje negativnih dejavnikov pri uvajanju v Sloveniji. Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Pridobljeno dne 30.09.2020 s svetovnega spleta: https://www.zrss.si/projektiess/skladisce/sporazumevanje_v_tujih_jezikih/

tuj-jezik-v-prvem-triletju/Strokovni%20 %C4 %8Dlanki%20in%20prevodi/clil_%20jazbec_lipavic.pdf.

Lipavic Oštir, A. in Jazbec, S. (2009). Vzajemno delovanje različnih dejavnikov pri uvajanju CLIL-a v šolski sistem v Sloveniji. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 24(3–4), 104–118.

Lorenzo, F., Casal, S. in Moore, P. (2010). The efect of Content and Language Integrated Learning in European Education: Key Findings from the Andalusian Bilingual Sections Evaluation Project. Apliead Linguistics, 31(3), 418–442.

Naddeo, M. (2019). ESP@school: CLIL Art. International Journal of LAnguage Studies, 13(4), 73–86.

Pevec Semec, K. (2015). Pedagoški pristop CLIL – izziv za profesionalni razvoj učiteljev tujega jezika na zgodnji stopnji šolanja. Revija za elementarno izobraževanje, 8(1–2), 43–63.

Pevec Semec, K., Andrin, A., Emeršič, S. idr. (2013). UČNI načrt. Program osnovna šola. Tuji jezik v 2. in 3. razredu. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

Pladevall-Ballester, E. in Vallbona, A. (2016). CLIL in minimal input contexts: A longitudinal study of primary school learners’ receptive skills, (58), 37–48.

Pladevall-Ballester, E. (2018). A longitudinal study of primary school EFL learning motivation in CLIL and non-CLIL settings. Language Teaching Research, 23(6), 765–786. Pridobljeno dne 29.09.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1177/1362168818765877.

Schander, C., Balma, B.M. in Massa, A.A. (2013). The joy of the art in the EFL classroom. European Scientific Journal, (2), 409–414.

Smajla, T. (2019). Slovenian primary school foreign language teachers: an insight into the teaching of a foreign language at an early age according to CLIL. V: Jovanović, A., Zavišin, K. in Đurić, L. (ur.). Rano i početno učenje stranih jezika u formalnom obrazovanju – Early and beginners’ foreign language learning in formal education (str. 223–241). Beograd: Filološki fakultet.

Tsantari, C. (2016). CLIL in Art: Materials Design and Implementation. A Dissertation. Solun: University of Thessaloniki.

Varkuti, A. (2010). Linguistic benefits of the CLIL approach: Measuring linguistic competences.

International CLIL Research Journal, (1), 67–79.

Vogrinc, J. (2008). Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.

Prenosi

Objavljeno

2021-12-17

Kako citirati

Brumen, M., Kavčič, B., & Duh, M. (2021). Pouk likovne umetnosti v angleščini pri tretješolcih. Pedagoška Obzorja, 36(3-4), 81–92. Pridobljeno od https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/44

Številka

Rubrike

Prispevki