Študent demonstrator kot soustvarjalec pedagoškega procesa v visokem šolstvu
Ključne besede:
študent demonstrator, sistsistem študentov demonstratorjev, univerzitetno poučevanje, kakovost visokošolskega izobraževanjaPovzetek
V članku se osredotočamo na predstavitev vzpostavitve sistema študentov demonstratorjev oz. demonstratorstva v visokošolskem pedagoškem procesu. Opisana so temeljna izhodišča za tovrstno delo, poglavitne naloge in oblike sodelovanja ter izzivi, prednosti in pomanjkljivosti tega sistema. Podrobneje so analizirani rezultati raziskave o zadovoljstvu in izkušnjah študentov demonstratorjev s sodelovanjem v pedagoškem procesu na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za organizacijske vede. Kot kažejo rezultati raziskave, je sistem demonstratorstva dobrodošla novost v univerzitetnem poučevanju, ki prinaša številne oprijemljive koristi tako za študente demonstratorje kot aktivne soustvarjalce pedagoškega procesa kakor tudi za študente, ki sodelujejo v pedagoškem procesu. K ugodnim in pozitivnim učinkom študenti demonstratorji štejejo pridobivanje novega in poglabljanje že pridobljenega znanja, boljšo učno klimo, tvorno sodelovanje s profesorjem in študenti ter pridobivanje novih izkušenj. Prispevek zaključimo z nekaterimi pogledi na razvoj sistema študentov demonstratorjev v prihodnosti, nasveti za delo bodočih študentov demonstratorjev in predlogi za izboljšanje sistema demonstratorstva.
Literatura
Aškerc, K. (ur.) (2016). Izboljševanje univerzitetnega poučevanja: študentje, partnerji v novostih. Zbornik 40. konference s prispevki slovenskih udeležencev. El. knjiga. Ljubljana: Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja. Pridobljeno dne 21.04.2020 s svetovnega spleta: https://www.cmepius.si/wp-content/uploads/2014/02/IUT--zbornik_koncna_net.pdf.
Bergmann, J., Sams, A. (2014). Flipped Learning: Gateway to Student Engagement. International Society for Technology in Education.
European association for quality assurance in higher education (ENQA). (2015). Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. Pridobljeno dne 21.04.2020 s svetovnega spleta: http://www.enqa.eu/wp-content/uploads/2015/05/ESG_endorsed-with-changed-foreword.pdf.
Holcar Brunauer, A., Deutsch, T., Cankar, F. (2017). Povezanost filozofije izobraževanja in kakovosti poučevanja ter učenja. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 32, št. 3‒4, str. 30‒45.
Iain, A. (1995). Demonstrating. V: Forster, F., Hounsell, D., Thompson, S. (ur.). Tutoring and Demonstrating: A Handbook. Centre for Teaching, Learning and Assessment, The University of Edinburgh. Pridobljeno dne 20.04.2020 s svetovnega spleta: http://www.docs.hss.ed.ac.uk/iad/Learning_teaching/Tutors/Handbook/Tutors-Chapter5.pdf.
Lesjak, D. (ur). (2006). Dodiplomska šola. Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Koper. Pridobljeno dne 16.04.2020 s svetovnega spleta: http://www.fm-kp.si/Files/File/Studijske_zadeve/Dodiplomskasola2006-07(splet).pdf.
Maksimović, J., Osmanović, J. (2018). Vloga in učinkovitost metodološkega izobraževanja za reflektivne prakse. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33, št. 1, str. 131‒148.
Peery, A. (2017). A brief history of co-teaching. Pridobljeno dne 15.04.2020 s svetovnega spleta: https://x78251kcpll2l2t9e46kf96a-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/02/Brief--History-of-Co-Teaching.pdf.
Pravilnik o demonstratorstvu. (2012). Senat Filozofske fakultete Univerze v Mariboru. Pridobljeno dne 15.04.02020 s svetovnega spleta: http://ff.um.si/dotAsset/37402.pdf.
Pravilnik o demonstratorima. (2016) Statut Filozofskog fakulteta Osijek. Pridobljeno dne 16.04.2020 s svetovnega spleta: http://pravilnik-o-demonstratorima.pdf.
Pravilnik o demonstratorstvu na Fakulteti za organizacijske vede. (2017). Senat Fakultete za organizacijske vede univerze v Mariboru. Pridobljeno dne 17.04.2020 s svetovnega spleta: https://fov.um.si/sites/default/files/upload/news/documents/pravilnik_o_demonstratorstvu_na_fov_um.pdf.
Prebevšek, P. (2018). Iz Štajerca: Udeležba na volitvah ima težo, ko si informiran. Večer, 2018. Pridobljeno dne 16.04.2020 s svetovnega spleta: https://www.vecer.com/iz-stajerca-udelezba--na-volitvah-ima-tezo-ko-si-informiran-6507766.
Razpis za demonstratorje (2018). Pridobljeno dne 17.04.2020 s svetovnega spleta: https://fov.um.si/sites/default/files/upload/news/documents/razpis_za_demonstratorje_2018_2019.pdf.
Razpis za študente tutorje in demonstratorje. (2019). Fakulteta za turizem Univerze v Mariboru. Pridobljeno dne 16.04.2020 s svetovnega spleta: https://www.ft.um.si/Strani/Novica.aspx?nID=100.
100 načinov uspešnega poučevanja: dobre prakse za učitelje. (2016). 1. izd. El. knjiga. Ljubljana: IBS, Mednarodna poslovna šola. Pridobljeno dne 21.04.2020 s svetovnega spleta: http://www.ibs.si/docs/prirocnik_za_ucitelje.pdf.
Starc, J. (2015). Kakovost delovanja visokošolskih zavodov se odraža v njihovem energijskem naboju. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 30, št. 3‒4, str. 136‒152.
Šarić, M., Košir, K. (2012). Uporaba aktivnih metod dela v visokem šolstvu. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 27, št. 3‒4, str. 135‒150.
Wilkinson, D., Birmingham, P. (2003). Using Research Instruments: A Guide for Researchers. London: Routledge Falmer.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Alenka Tratnik

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.