Vključevanje šolskih svetovalnih delavcev v različne oblike supervizije
Ključne besede:
šolski svetovalni delavci, individualna supervizija, skupinska supervizija, timska supervizija, intervizijaPovzetek
Šolski svetovalni delavci zaradi pogoste preobremenitve na delovnem mestu, ki je rezultat nenehnega stika in dela z ljudmi, potrebujejo različne oblike pomoči. V zadnjih letih se v Sloveniji vse bolj uveljavlja supervizija kot metoda strokovne pomoči, s katero udeleženci reflektirajo lastno delo, prepoznavajo pomanjkljivosti v svojem delu, hkrati pa iščejo in spoznavajo nove strategije za nadaljnje delo. V Sloveniji do zdaj še ni bila izvedena raziskava, ki bi ugotavljala vključevanje šolskih svetovalnih delavcev v različne oblike supervizije. Namen prispevka je raziskati vključevanje šolskih svetovalnih delavcev v supervizijo, kjer nas je predvsem zanimalo, katerih oblik supervizije se šolski svetovalni delavci udeležujejo in ali obstajajo razlike glede na izobrazbo in ustanovo zaposlitve. Rezultati so pokazali, da se tisti šolski svetovalni delavci, ki se udeležujejo supervizije, po večini udeležujejo skupinske supervizije, indvidualna supervizija pa je nasprotno najmanj obiskana oblika supervizije. Prav tako so se v raziskavi pokazale nekatere razlike v udeležbi supervizijskih oblik glede na izobrazbo in ustanovo zaposlitve.
Literatura
Demšar, I. (2008). Pomen socialne opore pri preprečevanju izgorelosti učiteljev. Sodobna pedagogika, 59, št. 3, str. 124–140.
Depolli Steiner, K. (2016). Odnos med delovnimi stresorji in izgorelostjo osnovnošolskih učiteljev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 31, št. 3–4, str. 84–97.
Dolenc, P., Virag, Š. (2019). Stres, soočanje s stresom in poklicno zadovoljstvo pedagoških delavcev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 34, št. 1, str. 73–85.
Gruman, D., Nelson, M.L. (2008). Supervision of Professional School Counselors. V: Hardin L. K. Coleman, Jean Yeh, Ch. (ur.). Handbook of School Counseling. New York; London: Routledge, str. 309–319.
Hanekamp, H. (1994). Intervizija. Ptički brez gnezda, 17, št. 33, str. 63–66.
Klemenčič, M.M. (2006). Primerjalna analiza supervizije, moderacije in debriefinga kot suportivnih metod pri strokovnem delu. Socialna pedagogika, 9, št. 1, str. 1–20.
Klemenčič Rozman, M.M. (2010). Pomen supervizije za razvoj strokovnjaka v poklicih pomoči. V: Kobolt, A. (ur.). Supervizija in koučing. Ljubljana: Pedagoška fakulteta: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, str. 249–266.
Kobolt, A. (1994a). Supervision – Professional Reflection and Learning. The School Field, 5, št. 1, str. 5–14.
Kobolt, A. (1994b). Supervizija – pomoč pri razvoju poklicne identitete in kompetence. V: Škoflek, I., Kobolt, A., Kristančič, A. in Kolenec, F. M. (ur.). Didaktični vidiki supervizije: referati s seminarja. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, str. 25–37.
Kobolt, A. (1999). Supervizija skozi prizmo razvoja. V: Kobolt, A. in Žorga, S. (ur.). Supervizija – proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
Kobolt, A. (2002a). Je možno supervizijsko delo v večjih skupinah? V: Žorga, S. (ur.). Modeli in oblike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, str. 77–100.
Kobolt, A. (2002b). Timska supervizija. V: Žorga, s. (ur.). Modeli in oblike supervizije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, str. 101–113.
Kobolt, A., Žižak, A. (2007). Timski rad i supervizija timova. Ljetopis socialnog rada, 14, št. 2, str. 367–386.
Kobolt, A., Žižak, A. (2010). Prispevek supervizije k uspešnosti in vzdušju v delovnih skupinah. V: Kobolt, A. Supervizija in koučing. Ljubljana: Pedagoška fakulteta: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, str. 151–188.
Kobolt, A., Žorga, S. (1999a). Delovne oblike supervizijskega procesa. V: Kobolt, A. in Žorga, S. Supervizija – proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, str. 186–215.
Kobolt, A., Žorga, S. (1999b). Supervizija – beseda z več pomeni. V: Kobolt, A. in Žorga, S.. Supervizija – proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, str. 13–17.
Kobolt, A., Žorga, S. (1999c). Vloga supervizije pri poklicnem in osebnostnem razvoju strokovnega delavca. V: Kobolt, A. in Žorga, S. Supervizija – proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, str. 89–109.
Kovač, J. (2013). Supervizija, stres in poklicna izgorelost šolskih svetovalnih delavcev. Maribor: Mednarodna založba Oddelka za slovanske jezike in književnosti, Filozofska fakulteta.
Miloševič Arnold, V. (1994). Supervizija – metoda za profesionalce. Socialno delo, 33, št. 6, str. 475–487.
Miloševič Arnold, V. (1999). Predstavitev supervizijske metode. V: Miloševič Arnold, V., Vodeb Bonač, M., Erzar Metelko, D. in Možina, M. (ur.). Supervizija – znanje za ravnanje. Ljubljana: Socialna zbornica.
Miloševič Arnold, V. (2012). Intervizija kot prostor za refleksijo učiteljev. Šolsko svetovalno delo, 16, št. 1/2, str. 41–50.
Pečjak, S., Košir, K. (2005). Profesionalni razvoj svetovalca – supervizija. V: Pečjak, S. in Košir, K. (ur.). Šolsko psihološko svetovanje. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za psihologijo, str. 210–225.
Perera Diltz, D.M., Mason, K.L. (2012). A National Survey of School Counselor Supervision Practices: Administrative, Clinical, Peer and Technology Mediated Supervision. Journal of School Counseling, 10, št. 4, str. 1–34.
Praper, P. (1999). Transfer in kontratransfer v razvojni analitični psihoterapiji. Psihološka obzorja, 8, št. 1, str. 67–76.
Regojević, L. (2014). Stališča šolskih svetovalnih delavcev o potrebah supervizije pri šolskem svetovalnem delu. Magistrsko delo. Maribor: Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta.
Rupar, B. (2003). Evalvacija razvojno-edukativnega modela skupinske supervizije med pedagoškimi delavci. Socialna pedagogika, 7, št. 1, str. 53–70.
Rupar, B. (2009). Svetovalni proces skozi prizmo supervizije. Šolsko svetovalno delo, 13, št. 3–4, str. 18–22.
Strniša, T., Juriševič, M. (2018). Razvoj strokovne samopodobe specialnih in rehabilitacijskih pedagogov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33, št. 1, str. 116–130.
Škoflek, I. (1994). Kaj je in kaj ni supervizija. V: Škoflek, I., Kobolt, A., Kristančič, A. in Kolenec, F. M. (ur.). Didaktični vidiki supervizije: referati s seminarja. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, str. 7–24.
Švagan, J. (2010). Dejavniki, ki vplivajo na supervizijske poteke in izkušnje supervizantov. V: Kobolt, A. (ur.). Supervizija in koučing. Ljubljana: Pedagoška fakulteta: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, str. 59–90.
Wilkins, P. (1997). Personal and Professional Development for Counsellors. London; Thousand Oaks; New Delhi: Sage.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Jernej Kovač, Ljiljana Radovanović, Marija Javornik Krečič

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.