Vrednote v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu skozi slovensko bibliografijo

Avtorji

Ključne besede:

vrednote, vzgojno-izobraževalni sistem, etika, morala, bibliografija

Povzetek

Vrednote so pomemben del naše identitete, zrcaljene v naših prepričanjih, odnosu, ciljih ipd. Skupaj tako tvorijo sistem vrednot. Vendar moramo vrednote razumeti tudi kot zadnje mejne črte, ki posameznika ločijo od družbe, potemtakem je posameznik primoran prioritizirati svoje vrednote v okviru vrednot družbe. Družba vpliva na vrednote in tudi otroci so v vzgojno-izobraževalnem sistemu poučevani v okviru temeljnih vrednot določene družbe. Tako moramo razumeti, da niti znanje ne more biti nevtralno. Vrednote morajo zato v vzgojno-izobraževalnem sistemu pridobiti pomembno mesto. Na ta način se kulturne vrednote tudi usidrajo v posameznikov vrednotni sistem in prispevajo k posameznikovemu duhovnemu ter etičnemu razvoju. V raziskovalnem delu proučujemo, katere vrednote Slovenija v okviru vzgojno-izobraževalnega sistema prioritizira s pomočjo pregleda bibliografije. Ključna spoznanja raziskave poudarjajo, da se vrednote v vzgojno-izobraževalnem sistemu spreminjajo, nekatere vrednote skozi časovno obdobje tudi povsem izginjajo. Sledeča spoznanja so nam lahko v pomoč pri integraciji vrednot v vzgojno-izobraževalni sistem.

Literatura

Beaudiquez, M. (1999). National bibliographic services in the 21st century: Evolution and Revolution. Pridobljeno dne 10.09.2020 s svetovnega spleta: https://www.ifla.org/files/assets/bibliography/publications/beam-e.pdf.

Bell, B. (1998). An annotated guide to current national bibliographies. Munchen: Saur.

Blažič, M., Ivanuš-Grmek, M., Kramar, M. in Strmčnik, F. (2003). Didaktika: visokošolski učbenik. Novo mesto: Visokošolsko središče, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo.

Chowdhury, M. (2016). Emphasizing Morals, Values, Ethics, And Character Education In Science Education And Science Teaching. The Malaysian Online Journal of Educational Science, 4(2), 1–16.

Churchill, R.L. (1982). The Teaching of Ethics and Moral Values in Teaching: Some Contemporary Confusions. The Journal of Higher Education, 52(3), 296–306.

Dubaseniuk, O., Voznyuk A. in Samoilenko, O. (2020). Kakovost izobraževanja – ukrajinske izkušnje. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 35(1), 132–144.

Greenbank, P. (2003). The Role of Values in Educational Research: the case for reflexivity. British Educational Research Journal, 29(6), 791–801.

Halstead, J.M. in Taylor, J.M. (1996). Values in Education and Education in Values. Bristol: Falmer Press, Taylor & Francis, Inc.

Hood, N.J. (2003). The Relationship of Leadership Style and CEO Values to Ethical Practices Organizations. Journal of Business Ethics, 43, 263–273.

IFLA International Office for UBC (1979). Guidelines for the National Bibliographic Agency and the National Bibliograph. Paris: UNESCO.

IFLA International Office, Guidelines for National Bibliographies in the Electronic Age (2009). National Bibliographies in the Digital Age: Guidance and New Directions. IFLA Working Group on Guidelines for National Bibliographies.

Iyer, R.B. (2013). Value-Based Education: Professional Development vital towards effective integration. IOSR Journal of Research & Method in Education, 1(1), 17–20.

Jerković, L., Ilić, M. in Josifović Elezović, S. (2018). Učinki pouka državljanske vzgoje. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(3–4), 55–65.

Keekok, L. (1985). A New Basis for Moral Philosophy. Routledge: Kegn & Paul.

Lewis, P. (1991). The development of national bibliographic services. Issues and opportunities (Background paper). Workshop on National Bibliographic Services in the European Communities, Luxembourg: Commision of the European Communities.

Marie-France, D. in Auriac, E. (2011). Philosophy, Critical Thinking and Philosophy for children, in Educational Philosophy and Theory, 43(5), 415–435.

Ministrstvo za javno upravo (2017). Moč je v podatkih. Odprimo jih skupaj! Ob mednarodnem dnevu odprtih podatkov Portal OPSI pripravil dve video predstavitvi. Pridobljeno dne 03.9.2020 s svetovnega spleta: http://www.mju.gov.si/si/novinarsko_sredisce/novica/archive/2017/3/select/sporocilo_za_javnost/article/12447/8188/.

Momčilović V. in Momčilović Z. (2017). Vrednotne orientacije bodočih učiteljev o predmetu šport. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 32(3–4), 122–131.

Murris, K.S. (2008). Philosophy with Children, the Stingray and the Educative Value of Disequilibrium. The Journal of Philosophy of Education, 42(3–4), 667–685.

Musek, J. (1990). Vrednote in potrebe. Anthropos, 22(1/2–5/6), 52–64.

Musek, J. (1991). Vrednote kot predmet psihološkega proučevanja. Anthropos, 23(1–3), 233–256.

Potočnik, V. (2004). Moral values in post-communist Slovenia. The causes and consequenses of contemporary moralities. V: The causes and consequenses of contemporary moralities. San Francisco: Association for the sociology of religion (annual meeting), 59.

Rutar, S. (2013). Poti do participacije otrok v vzgoji. Koper: Univerzitetna založba Annales.

Sable, M.H. (2014). Systematic bibliography as the reflection of reality. International Library Review, 13(1), 17–24.

Stojanović Đorđević, T. (2015). Usvajanje nacionalnih in globalnih vrednot v procesu globalizacije. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 30(3–4), 153–165.

Šimenc, M. (2016). Nove prakse filozofije. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Žumer, M. (2003). Guidelines for electronic national bibliographies: are they needed. Pridobljeno dne 05.09.2020 s svetovnega spleta: http://webdoc.sub.gwdg.de/ebook/aw/2003/ifla/vortraege/iv/ifla69/papers/108e-Zumer.pdf.

Prenosi

Objavljeno

2021-04-01

Kako citirati

Drobnič, J., Hribernik, D., & Česnik, K. (2021). Vrednote v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu skozi slovensko bibliografijo. Pedagoška Obzorja, 36(1), 114–129. Pridobljeno od https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/68

Številka

Rubrike

Prispevki