Učiteljevo postavljanje vprašanj kot način spodbujanja aktivnosti študentov
DOI:
https://doi.org/10.55707/ds-po.v38i3-4.110Ključne besede:
postavljanje vprašanj, učitelj, študent, študijski procesPovzetek
Postavljanje vprašanj v študijskem procesu prispeva k uresničevanju sodobnih, na študenta osredinjenih pristopov. V prispevku se zato osredotočamo na postavljanje vprašanj kot na enega izmed načinov spodbujanja aktivnosti študentov. Zanimalo nas je, kako pogosto visokošolski učitelji in sodelavci med študijskim procesom študentom postavljajo različna vprašanja in tudi kako pogosto imajo študentje možnost postavljati vprašanja. Osredotočili smo se na zaznave študentov. V raziskavi je sodelovalo 231 študentov Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. Študentje so poročali, da so jim učitelji pogosto postavljali različna vprašanja, pri čemer so jim pogosteje postavljali vprašanja nižjih spoznavnih ravni. Prav tako so študentje ocenili, da so jim učitelji ponudili možnost postavljanja vprašanj. Ker bodo študentje pridobljeno znanje in izkušnje v času študija kasneje vključevali v svoje poučevanje, pri čemer jim visokošolski učitelji in sodelavci predstavljajo zgled, lahko ugotovitve naše raziskave visokošolskim učiteljem služijo kot osnova za refleksijo in samoevalvacijo pedagoškega dela.
Literatura
Almeida, P. A. (2010). Classroom Questioning: Teachers’ Perceptions and Practices. Social and Behavioral Sciences, 2(2), 305–309. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.015
Almeida, P. A. (2012). Can I Ask a Question? The Importance of Classroom Questioning. Social and Behavioral Sciences, 31, 634–638. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.12.116
Anderson, L. W. in Krathwohl, R. D. (ur.). (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing. A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman.
Barr, B. R. in Tagg, J. (1995). From Teaching to Learning – a New Paradigm for Undergraduate Education. Change, 27(6), 13–23. https://doi.org/10.1080/00091383.1995.10544672
Bibi, W., Naeem Butt, M. in Reba, A. (2020). Relating Teachers’ Questioning Techniques with Students’ Learning within the Context of Bloom’s Taxonomy. FWU Journal of Social Sciences, 14(1), 111–119.
Blažič, M. (2021). Prispevek visokošolskega učnega okolja h kariernemu razvoju študentov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(1), 93–113.
Bratož, S. in Pirih, A. (2020). Stališča študentov do vprašanj predavateljev v predavalnici. Sodobna pedagogika, 71(137), 58–73.
Cvetek, S. (2021). Osnove visokošolske didaktike. Učenje za poučevanje & poučevanje za učenje. Maribor: Akadem.
Döş, B., Bay, E., Aslansoy, C. idr. (2016). An Analysis of Teachers’ Questioning Strategies. Educational Research and Reviews, 11(22), 2065–2078. https://doi.org/10.5897/ERR2016.3014
Eshach, H., Dor-Ziderman, Y. in Yefroimsky, Y. (2013). Question Asking in the Science Classroom: Teacher Attitudes and Practices. Journal of Science Education and Technology, 23(1), 67–81. https://doi.org/10.1007/s10956-013-9451-y
Gall, M. D. (1970). The Use of Questions in Teaching. Review of Educational Research, 40(5), 707–721. https://doi.org/10.3102/00346543040005707
Goltnik Urnaut, A. (2022). Razvoj kadrov v višjem strokovnem izobraževanju. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 37(3–4), 125–142.
Gover, A., Loukkola, T. in Peterbauer, H. (2019). Student-Centred Learning: Approaches to Quality Assurance. Geneva: European University Association.
Guszak, F. J. (1967). Teacher Questioning and Reading. The Reading Teacher, 21(3), 227–234.
Henson, T. K. (1979). Questioning as a Mode of Instruction. The Clearing House, 53(1), 14–16. https://doi.org/10.1080/00098655.1979.9957107
Hoidn, S. (2016). The Pedagogical Concept of Student-Centred Learning in the Context of European Higher Education Reforms. European Scientific Journal, 12(28), 439–458. https://doi.org/10.19044/esj.2016.v12n28p439
Hokanson, B. (2015). The Technology of the Question: Structure and Use of Questions in Educational Technology. Educational Technology, 55(6), 14–24.
Jacobs, G. M. in Renandya, A. W. (2021). Any Questions? Ideas for Encouraging More and Better Student Questions. LLT Journal: A Journal on Language and Language Teaching, 22(2), 349–363. https://doi.org/10.24071/llt.v24i2.3819
Klemenčič, M. (2020). Successful Design of Student-Centred Learning and Teaching (SCLT) Ecosystems in the European Higher Education Area. V: Noorda, S., Scott, P. in Vukasovic, M. (ur.). The Bologna Process beyond 2020: Fundamental Values of the EHEA (str. 41–60). Bononia University Press.
Maksimović, J., Stanković, Z. B. in Osmanović, J. (2020). Application of Didactic Teaching Models: Teachers’ and Students’ Perspectives. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 35(3–4), 71–86.
Marentič Požarnik, B. (2016). Kaj spodbuja in kaj ovira univerzitetne učitelje, ko želijo izboljšati svoje poučevanje. V: Aškerc, K. (ur.). Izboljševanje univerzitetnega poučevanja (str. 9–17). Ljubljana: Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja.
Marentič Požarnik, B. in Plut Pregelj, L. (2009). Moč učnega pogovora: poti do znanja z razumevanjem. Ljubljana: DZS.
Mithans, M., Zurc, J. in Ivanuš Grmek, M. (v tisku). Perceptions of Didactic Strategies among Pupils and Teachers in Primary School. CEPS Journal, 1–22.
Petek, T. (2018). Govorno nastopanje visokošolskih učiteljev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(2), 131–143.
Petlák, E. (2021). Self-Reflection as Basis of a Teacher’s Work. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(3–4), 41–54.
Ramsey, I., Gabbard, C., Clawson, K. idr. (1990). Questioning: An Effective Teaching Method. The Clearing House, 63(9), 420–422. https://doi.org/10.1080/00098655.1990.10114144
Tofade, T., Elsner, J. in Haines, S. T. (2013). Best Practice Strategies for Effective Use of Questions as a Teaching Tool. American Journal of Pharmaceutical Education, 77(7), 1–9. https://doi.org/10.5688/ajpe777155
Whittaker, A. (2012). Should We Be Encouraging Pupils to Ask More Questions?. Educational Studies, 38(5), 587–591. https://doi.org/10.1080/03055698.2012.663078
Zahra, L., Kusmayadi, T. A. in Usodo, B. (2018). The Kinds of Questions Asked By Novice Teachers in Learning Mathematics. Journal of Physics: Conference Series, 1013, 1–7. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1013/1/012124
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Sabina Ograjšek

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.