Digitalne zmožnosti učiteljev tujih jezikov po pandemiji covida-19
Ključne besede:
pandemija covida-19, digitalne kompetence, učitelji tujih jezikov, poučevanje na daljavo, učenje na daljavoPovzetek
Namen pričujočega članka je predstaviti, kako učitelji in učiteljice tujih jezikov ob koncu pandemije covida-19 ocenjujejo svoje digitalne zmožnosti. Analiza rezultatov raziskave pokaže, da so učitelji in učiteljice tujih jezikov po pandemiji relativno dobro usposobljeni za iskanje, izbiranje in posredovanje obstoječega učnega gradiva, nekoliko manj pa so usposobljeni za izdelavo lastnega interaktivnega učnega gradiva, pripravo kompleksnih in problemsko orientiranih nalog, ki bi jih učeči se reševali s pomočjo IKT. Relativno visoko so usposobljeni tudi za načrtovanje učnih dejavnosti, ki razvijajo avtonomno učenje s pomočjo IKT. Okoliščine, v katerih so udeleženci razvijali svoje digitalne kompetence, so bile zelo specifične, zato bo za nadaljnje razvijanje digitalnih kompetenc, zlasti učečih se, potrebno še veliko spodbud.
Literatura
Batič, J. (2021). Poučevanje likovne umetnosti na daljavo. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(2), 3–15.
Brandhofer, G., Kohl A., Miglbauer, M. idr. (2016). Digi.kompP – Digitale Kompetenzen Für Lehrende: Das digi.komP-Modell im internationalen Vegleich und in der Praxis der österreichischen Pädagoginnen- und Pädagogenbildung. R&ESource Open Online Journal for Research and Education, 6, 38–51.
Brečko, B. in Ferrari, A. (2016). Okvir digitalnih kompetenc za potrošnike: poročilo skupnega raziskovalnega središča v okviru znanosti za politiko. Luksemburg: Urad za publikacije Evropske unije.
Cabero-Almenara, J., Gutiérrez-Castillo, J.-J., Palacios-Rodríguez, A. idr. (2020). Development of the Teacher Digital Competence Validation of Digcompedu Check-in Questionnaire in the University Context of Andalusia (Spain). Sustainability, 12(15), 6094. https://doi.org/10.3390/su12156094
Carretero Gomez, S., Vuorikari, R. in Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with Eight Proficiency Levels and Examples of Use, EUR 28558 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg. https://www.zrss.si/pdf/digcomp-2-1-okvir-digitalnih-kompetenc.pdf
Çebi, A. in Reisoğlu, İ. (2020). Digital Competence: A Study from the Perspective of Pre-service Teachers in Turkey. Journal of New Approaches in Educational Research, 9(2), 294–308. https://doi.org/10.7821/naer.2020.7.583
Dolenc, P. in Virag, Š. (2019). Stres, soočanje s stresom in poklicno zadovoljstvo pedagoških delavcev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 34(1), 78–85.
Dubovicki, S. in Balen, J. (2018). Influence of New Technologies on Content Adoption, Motivation and Satisfaction. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(2), 156–173.
Estrada-Muñoz, C., Vega-Muñoz, A., Castillo, D. idr. (2021). Technostress of Chilean Teachers in the Context of the COVID-19 Pandemic and Teleworking. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(10), 5458. https://doi.org/10.3390/
ijerph18105458
Evropska komisija (2006). Priporočilo Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. Decembra 2006 o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje. Dostopno na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=PL (pridobljeno 01. 7. 2022).
Evropska komisija (2018). Priporočilo Sveta z dne 22. Maja 2018 o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje. Dostopno na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&from=EN (pridobljeno 11. 6. 2022).
Ferrari, A. (2012). JRC Technical Reports. Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Dostopno na: https://ifap.ru/library/book522.pdf (pridobljeno 11. 6. 2022).
Garzón-Artacho, E., Sola-Martínez, T., Romero-Rodríguez, J.-M. idr. (2021). Teachers’ perceptions of digital competence at the Lifelong Learning Stage. Heliyon, 7(7), e07513. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e07513
Javrh, P., Možina, E., Bider, K. idr. (2018). Digitalna pismenost: opisniki temeljne zmožnosti. Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Andragoški center Slovenije. Dostopno na: https://pismenost.acs.si/projekti/ess-6/gradiva/knjizice-z-opisniki/ (pridobljeno 21. 6. 2022).
JISC (2014). Developing Digital Literacies. Dostopno na: https://www.jisc.ac.uk/guides/developing-digital-literacies (pridobljeno 1. 7. 2022).
Krempkow, R. (2021). Wie digital Kompetent sind Studierende? Ein Konzept und Erhebungsinstrument zur Erfassung digitaler und fächerübergreifender Kompetenzen. Qualität in der Wissenschaft, 1, 22–29.
Lucas, M., Bem-Haja, P., Siddiq, F. idr. (2021). The Relation Between In-Service Teachers’ Digital Competence and Personal and Contextual Factors: What Matters most? Computers & Education, 160, 104052. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104052
Müller, M. in Kuprešak, I. (2018). Perceptions of High School Students of the Use of ICT in the Process of a Foreign Language. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja 33(1), 95–103.
Ortmann-Welp, E. (2021). Digitale Kompetenzen für Lehrende und Lernende. Pflegezeitschrift, 74(4), 40–44.
Petlák, E. (2021). Self-Reflection as Basis of a Teacher’s Work. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(3–4), 41–54.
Redecker, C. (2017). Evropski okvir digitalnih kompetenc izobraževalcev: DigCompEdu - European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu. Joint Research Centre. Ljubljana: Zavod Republike za šolstvo. Dostopno na: https://www.zrss.si/pdf/digcompedu.pdf (pridobljeno 1. 7. 2022).
Reisoğlu, İ. in Çebi, A. (2020). How can the Digital Competences of Pre-Service Teachers be Developed? Examining a Case Study Through the Lens of DigComp and DigCompEdu. Computers & Education, 156, 103940. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103940
Retelj, A. (2020). Lehrwerkbegleitende Online – Übungen für Deutschlernen – didaktischer Mehrwert oder erfolgreiche Marketingstrategie? Informatologia, 53(3–4), 171–183. https://doi.org/10.32914/i.53.3-4.4
Tondeur, J., Aesaert, K., Pynoo, B. idr. (2015). Developing a Validated Instrument to Measure Preservice Teachers’ Ict Competence: Meeting the Demands of the 21st Century. British Journal of Educational Technology, 48(2), 462–472. https://doi.org/10.1111/bjet.12380
Vuorikari, R. (2015). Entwicklung Digitaler Kompetenzen: Eine Aufgabe für die Bürger des 21. Jahrhunderts. Dostopno na: https://www.schooleducationgateway.eu/de/pub/viewpoints/experts/riina_vuorikari_-_becoming_dig.htm (pridobljeno 2. 7. 2022).
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Andreja Retelj
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.