Povezanost računalniško podprtih domačih nalog študentov z znanjem in ocenami
Ključne besede:
domača naloga, računalniški program ASDN, kakovost znanja, e-učenjePovzetek
Domače naloge so bile že večkrat tema raziskav različnih avtorjev. Veliko se je razpravljalo o tem, kakšne naj bodo, da bodo prispevale svoj delež pri doseganju kakovostnejšega in trajnejšega znanja, kar je njihov osnovni namen. Prav doseči višjo kakovost znanja študentov in boljše izpitne ocene s pomočjo domačih nalog pa je bil tudi naš namen, ko smo pred približno desetimi leti razvili in vpeljali računalniško podprt sistem domačih nalog pri mehaniki na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru. Ta sistem, imenovan ASDN, kljub velikemu številu študentov omogoča dajanje individualnih domačih nalog, njihovo avtomatsko analizo in takojšnjo povratno informacijo o znanju in napredku tako učitelju kot študentu. Z raziskavo, ki jo predstavljamo v članku, smo ugotavljali, če naše domače naloge zares služijo namenu. Najprej smo preverili, če so študenti, ki so reševali domače naloge, dosegli tudi višje izpitne ocene. Ugotovili smo, da obstaja zelo močna pozitivna korelacija med reševanjem domačih nalog in izpitnimi ocenami, kar pa še ni dokaz, da sta spremenljivki v vzročno-posledični zvezi.
Literatura
Alea, R. (2009). Motivational strategies to increase completion of assignments in mathematics classes. Proceedings of the Eighth Annual College of Education & GSN Research Conference. Miami: Florida International University. Pridobljeno dne 01.04.2020 s svetovnega spleta: http://digitalcommons.fiu.edu/sferc/2009/23/.
Austin, J.D. (2010). Home Work Research in Mathematics. School Science and Mathematics, 79(2), 115–121.
Bukovec. J. (2007). Domača naloga – izziv ali obveza. Ljubljana: Supra.
Dubovicki, S. in Balen, J. (2018). Vpliv novih tehnologij na usvojenost učnih vsebin, motivacijo in zadovoljstvo. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(2), 170–173.
Habjan, A. (2020). Stališča in izkušnje učencev glede domačih nalog pri matematiki v 3. triletju osnovne šole. Magistrsko delo. Ljubljana: samozaložba.
Harl, B. in Kegl, M. (2010). Vpliv domačih nalog pri mehaniki na učenje in znanje študentov. Preverjanje in ocenjevanje: specializirana strokovna pedagoška revija, 7(3), 49–53.
Lipovec, A. in Ferme, J. (2020). Dokončevanje – pomembna posredna karakteristika matematičnih domačih nalog. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 35(3–4), 3–18.
Marentič Požarnik, B. (2010). Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.
Müller, M. in Svalina, V. (2020). Učinkovitost sistema Moodle pri pridobivanju akademskih veščin študentov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 35(3–4), 164–178.
Poznič, A. in Pečjak, S. (2017). Značilnosti dijakov in učnega okolja v povezavi z uspešnostjo pri e-učenju. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 32(1), 111–125.
Puklek Levpušček, M. in Zupančič, M. (2009). Osebnostni, motivacijski in socialni dejavniki učne uspešnosti. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
Robinett, R.W. (2018). Using Physics to Learn Mathematica to Do Physics: From Homework Problems to Research Examples. Pridobljeno dne 09.05.2020 s svetovnega spleta: https://arxiv.org/pdf/0712.2358.pdf.
Senekovič, J. (2007). Domače naloge in poučevanje matematike. Matematika v šoli, 13(3–4), 186–195.
Slatenšek, K. (2016). Motivacija za opravljanje domačih nalog pri pouku matematike. Magistrsko delo. Maribor: Univerza v Mariboru: Fakulteta za naravoslovje in matematiko.
Strmčnik, F. (2015). Šolska pre/obremenitev osnovnošolskih učencev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 30(2), 3–23.
Širec, A. (2009). Z domačimi nalogami do boljšega uspeha. Ali res? Vodenje v vzgoji in izobraževanju, 6(1), 83–106.
Žakelj, A., Cotič, M. in Felda, D. (2018). Razvoj matematičnega mišljenja pri reševanju problemov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33(1), 3–17.
Žitko, U. (2018). Povratna informacija pri matematičnih domačih nalogah za učno šibkejše učence. Magistrsko delo. Ljubljana: samozaložba.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Boštjan Harl

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.