Dokončevanje – pomembna posredna karakteristika matematičnih domačih nalog

Avtorji

Ključne besede:

domače naloge, matematika, osnovna šola, učitelji, starši

Povzetek

Pri proučevanju matematičnih (in drugih) domačih nalog naletimo na zelo veliko število spremenljivk oziroma karakteristik, ki so povezane z učinki domače naloge. Tudi zaradi tega prihaja do različnih napačnih interpretacij učinkov domačih nalog. Ena izmed (naj)pomembnejših karakteristik je delež domačih nalog, ki jih učenci dokončajo (opravijo, naredijo do konca). Temeljni namen prispevka je zato zaznati tiste karakteristike domačih nalog pri matematiki, ki so pomembne za to, da učenci domačo nalogo dokončajo v čim višjem deležu. V prispevku so predstavljeni rezultati dveh raziskav; vzorec prve sestavlja namenski vzorec učencev prvega triletja (N = 192), v drugi raziskavi pa je bil zajet slučajnostni vzorec učencev zadnjega triletja (N = 192) slovenskega osnovnošolskega izobraževanja. Izpostavljene so tiste karakteristike matematičnih domačih nalog, ki so statistično značilno (pozitivno ali negativno) povezane z dokončevanjem naloge, prav tako pa so navedene karakteristike, ki na osnovi rezultatov raziskave z deležem dokončanih matematičnih domačih nalog niso povezane. Na podlagi rezultatov so podani tudi napotki za šolsko prakso in napotki za vključevanje staršev v otrokovo opravljanje domačih nalog.

Literatura

Berčnik, S., Devjak, T. (2018). Aktivno vključevanje staršev v vzgojnoizobraževalni proces v šolah v Sloveniji. Didactica Slovenica - Pedagoška obzorja, 33, št. 2, str. 64–77.

Cooper, H. M. (2015). The Battle over Homework: Common ground for administrators, teachers, and parents. 3rd Ed., Simon and Schuster.

Cooper, H., Lindsay, J., Nye, B., Greathouse, S. (1998). Relationships among attitudes about homework, amount of homework assigned and completed, and student achievement. Journal of Educational Psychology, 90, št. 1, str. 70–83.

Cooper, H., Robinson, J.C., Patall, E.A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76, št. 1, str. 1–62. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.3102/00346543076001001.

Corno, L. (1996). Homework is a complicated thing. Educational Researcher, 25, št. 8, str. 27–30.

De Jong, R., Westerhof, K.J., Creemers, B. (2000). Homework and student math achievement in junior high schools. Educational Research and Evaluation, 6, št. 2, str. 130–157. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1076/1380-3611(200006)6:2;1-E;F130.

Dumont, H., Trautwein, U., Lüdtke, O., Neumann, M. (2012). Does parental homework involvement mediate the relationship between family background and educational outcomes? Contemporary Educational Psychology, 37, št. 1, str. 55–69. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2011.09.004.

Fan, H., Xu, J., Cai, Z., He, J., Fan, X. (2017). Homework and students’ achievement in math and science: A 30-year meta-analysis, str. 1986–2015. Educational Research Review, 20, str. 35–54. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2016.11.003.

Ferme, J., Lipovec, A. (2019) Mathematics homework. V J. Novotná in H. Moraová, (ur.). Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics : Proceedings. International Symposium Elementary Mathematics Teaching, str. 173–182. Praga: Karlova univerza, Pedagoška fakulteta.

Fernández-Alonso, R., Suárez-Álvarez, J., Muñiz, J. (2015). Adolescents’ homework performance in mathematics and science: Personal factors and teaching practices. Journal of Educational Psychology, 107, št. 4, str. 1075–1085. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1037/edu0000032.

Gracej, N. (2018). Odnos do domačih nalog pri matematiki. Dianoia: revija za uporabo naravoslovno-matematičnih znanosti, 2, št. 2, str. 95–104.

Habjan, A. (2017). Stališča in izkušnje učencev glede domačih nalog pri matematiki v 3.vzgojno izobraževalnem obdobju osnovne šole. Diplomsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.

Javornik Krečič, M. (2006). Pomen timske kulture za učiteljev profesionalni razvoj. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 21, št. 3/4, str. 15–25.

Jurman, B. (1989). Ocenjevanje znanja. Ljubljana: DZS.

Klemenčič Rozman, M.M., Poljšak Škraban, O. (2020). Kontekstualno občutljivi procesi partnerstva med šolo in družino. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 35, št. 1, str. 87–98.

Lipovec, A., Ferme, J. (2018). Domaća zadaća iz matematike : utjecaj školskog i kućnog okruženja. Matematika i škola, 20, št. 97, str. 51–63.

Lipovec, A., Ferme, J. (2019). Some factors influencing effectiveness of mathematics homework. V A. Rogerson (ur.) The Mathematics Education for the Future Project : Proceedings of the 15th International Conference “Theory and Practice: an Interface or a Great Divide?”, 4-9 Aug, 2019, Maynooth University, Kildare, Ireland, str. 330–335. Münster: WTM, Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien.

Lipnik, R. (2015). Sprotno preverjanje domačih nalog in ocene. Didakta, 25, št. 183, str. 40–47. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: http://www.dlib.si/results/?&query=%27rele %253dDidakta %27.

Murillo, J.F., Martínez-Garrido, C. (2013). Homework influence on academic performance. A study of Iberoamerican students of primary education. Revista de Psicodidáctica, 18, št. 1, str. 157–171. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1387/RevPsicodidact.6156.

Núñez, J.C., Suárez, N., Rosário, P., Vallejo, G., Cerezo, R., Valle, A. (2015). Teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement. The Journal of Educational Research, 108, št. 3, str. 204–216. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1080/00220671.2013.878298.

Núñez, J., Suárez, N., Rosário, P., Valle, A., Vallejo, G., Epstein, J. L. (2015). Relationships between perceived parental involvement in homework, student homework behaviors, and academic achievement: differences among elementary, junior high, and high school students. Metacognition and Learning. 10, št. 3, str. 375–406. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta:

https://doi.org/ 10.1007/s11409-015-9135-5.

Podgoršek M., Ferme J., Lipovec A. (2017). Vpliv nekaterih situacijskih in motivacijskih dejavnikov na dosežke četrtošolcev pri matematiki v raziskavi TIMSS 2015. Šolsko polje, 28, št. 5/6, str. 31–53.

Slatenšek, K. (2016). Motivacija za opravljanje domačih nalog pri matematiki. Magistrsko delo. Maribor: Fakulteta za naravoslovje in matematiko.

Trautwein, U. (2007). The homework–achievement relation reconsidered: Differentiating homework time, homework frequency, and homework effort. Learning and Instruction, 17, št. 3, str. 372–388. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2007.02.009.

Xu, J. (2011). Homework completion at the secondary school level: a multilevel analysis. The Journal of Educational Research, 104, št. 3, str. 171–182. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1080/00220671003636752.

Xu, J. (2015). Investigating factors that influence conventional distraction and tech-related distraction in math homework. Computers & Education, 81, str. 304–314. Pridobljeno dne 09.04.2020 s svetovnega spleta: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2014.10.024.

Žakelj, A., Cotič, M., Felda, D. (2018). Razvoj matematičnega mišljenja pri reševanju problemov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 33, št. 1, str. 3–17.

Žitko. U. (2018). Povratna informacija pri matematičnih domačih nalogah za učno šibkejše učence. Magistrsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.

Prenosi

Objavljeno

2020-12-23

Kako citirati

Lipovec, A., & Ferme, J. (2020). Dokončevanje – pomembna posredna karakteristika matematičnih domačih nalog. Pedagoška Obzorja, 35(3-4), 3–18. Pridobljeno od https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/27

Številka

Rubrike

Prispevki