Razumevanje pojma prehranjevalna veriga med bodočimi učitelji
Ključne besede:
prehranjevalna veriga, gozd, vrstna pestrost, znanje, študentPovzetek
V raziskavi se osredotočamo na pomen poznavanja vrstne pestrosti ekosistemov za ustrezno uporabo pojma prehranjevalna veriga. Zanimalo nas je, ali študenti predšolske vzgoje in razrednega pouka, ki bodo poučevali otroke o ekoloških pojmih, kot sta prehranjevalna veriga in prehranjevalni splet, znajo pravilno navesti konkretne primere prehranjevalnih verig v slovenskih gozdovih. V raziskavi je sodelovalo 170 študentov Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani. Študenti so morali navesti štiri primere prehranjevalnih verig za gozd in pojasniti, kaj predstavlja prehranjevalna veriga. Iz rezultatov je razvidno, da slaba četrtina vprašanih ni pravilno navedla niti enega primera verige. Izkazalo se je, da imajo študenti težave z razumevanjem vloge puščic v prehranjevalni verigi, ki pogosto izostanejo ali so nasprotno obrnjene. Ugotavljamo tudi, da večina študentov nima toliko težav z razumevanjem pojma prehranjevalna veriga, kot ga ima s poznavanjem vrstne pestrosti gozda in prehrane živali, kar jim otežuje ustrezno sestavo primerov prehranjevalnih verig.
Literatura
Adeniyi, E.O. (1985). Misconceptions of Selected Ecological Concepts Held by Some Nigerian Students. Journal of Biological Education, 19, št. 4, str. 311–316.
Allen, M. (2017). Early understandings of simple food chains: A learning progression for the preschool years. International Journal of Science Education, 39, št. 11, str. 1485–1510.
Balvanera, P., Pfisterer, A.B., Buchmann, N., He, J.S., Nakashizuka, T., Raffaelli, D., Schmid, B. (2006). Quantifying the Evidence for Biodiversity Effects on Ecosystem Functioning and Services. Ecology Letters, 9, št. 10, str. 1146–1156.
Griffiths, A.K., Grant, B.A.C. (1985). High School Students’ Understanding of Food Webs: Identification of a Learning Hierarchy and Related Misconceptions. Journal of Research in Science Teaching, 22, št. 5, str. 421–436.
Hogan, K. (2000). Assessing students’ systems reasoning in ecology. Journal of Biological Education, 35, št. 1, str. 22–28.
Kurikulum za vrtce. (1999). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
Leach, J., Driver, R., Scott, P., Wood-Robinson, C. (1996). Children’s ideas about ecology 3: ideas found in children aged 5–16 about the interdependency of organisms. International Journal of Science Education, 18, št. 2, str. 129–141.
Odum, E.P. (1971). Fundamentals of ecology, 3rd edition. Philadelphia: Saunders.
Odum, E.P. (1989). Ecology and Our Endangered Life-Support Systems. Sunderland: Sinauer Assoc. Inc. Publishers.
Tarman, K. (1992). Osnove ekologije in ekologija živali. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
Tome, D. (2006). Ekologija: organizmi v prostoru in času. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.
Torkar, G., Krašovec, U. (2019). Students’ attitudes toward forest ecosystem services, knowledge about ecology, and direct experience with forests. Ecosystem services, 37, 100916.
Učni načrt: program osnovnošolskega izobraževanja Biologija. (2011). Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo, str. 5–43. Pridobljeno dne 01.05.2018 s svetovnega spleta: http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_Biologija.pdf.
Učni načrt: program osnovnošolskega izobraževanja Naravoslovje. (2011). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, str. 6–37. Pridobljeno dne 01.05.2018 s svetovnega spleta: http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_naravoslovje.pdf.
Učni načrt: program osnovnošolskega izobraževanja Naravoslovje in tehnika. (2011). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, str. 5–33. Pridobljeno dne 01.05.2018 s svetovnega spleta: http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_naravoslovje_in_tehnika.pdf.
Wandersee, J.H., Schussler, E.E. (2001). Toward a Theory of Plant Blindness. Plant Science Bulletin, 47, str. 2–9.
Wyner, Y., Blatt, E. (2018). Connecting ecology to daily life: how students and teachers relate food webs to the food they eat. Journal of Biological Education, str. 1–22.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Luka Praprotnik, Gregor Torkar
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.