Mnenje staršev o organizaciji interesnih dejavnosti

Avtorji

  • Monika Hruškar Franić Univerza v Zagrebu

Ključne besede:

izvenšolske interesne dejavnosti, interesne dejavnosti izven rednega pouka, šolski kurikulum, vzgoja in izobraževanje

Povzetek

Namen interesnih dejavnosti je razvijati interesna področja učencev, s katerimi uresničujejo vzgojno-izobraževalne cilje, pri čemer izbirajo in se odločajo za aktivnosti po lastni presoji. Učenec se vključuje v interesne dejavnosti, ki izhajajo iz njegovega zanimanja, v sodelovanju s starši in mentorji. Šola te aktivnosti organizira izven rednega šolskega pouka (ob koncu tedna ali med prazniki). Avtorica poroča o raziskavi, v kateri je ugotavljala stališče staršev o izbiri interesnih aktivnosti učencev prvih in četrtih razredov osnovnih šol. Raziskava je bila izvedena na vzorcu staršev učencev prvih in četrtih razredov osnovnih šol v Republiki Hrvaški (N = 611) v šolskem letu 2017/2018. Rezultati so pokazali, da so starši pripravljeni v večji meri vključiti otroke v izvenšolske dejavnosti med prazniki kot ob koncu tedna in da so bolj naklonjeni interesnim dejavnostim, ki potekajo v šolskih prostorih, manj pa tistim, ki potekajo drugje. Vse te dejavnosti so pripravljeni tudi financirati.

Literatura

Andreassen, A. (2013). For the Love of Music: The Influence of After-School Music Programs on the Academic and Non-Cognitive Development of Disadvantaged Youth (online submission). ERIC Number: ED543586.

Brooks, B.A., Floyd, F., Robins, D.L., Chan, W.Y. (2015). Extracurricular Activities and the Development of Social Skills in Children with Intellectual and Specific Learning Disabilities. Journal of Intellectual Disability Research, 59, str. 678–687. DOI: 10.1111/jir.12171.

Kremer-Sadlik, T., Izquierdo, C., Fatigante, M. (2010). Making meaning of everyday practices: Parents’ Attitudes toward Children’s Extracurricular Activities in the United States and in Italy. Anthropology & Education Quarterly, 41 (1), str. 35–54. DOI: 10.1111/j.1548-1492.2010.01066.x.

Marsh, C.J. (1994). Kurikulum: temeljni pojmovi. Zagreb: Educa.

Matijević, M. (2016a). Humanističko vaspitanje izvan škole i porodice. U Suzić, N., Partalo, D. (ur.), Humanističko i emancipatorsko vaspitanje. Banja Luka: Filozofski fakultet Univerziteta u Banja Luci. str. 89–107.

Matijević, M., Radovanović, D. (2011). Nastava usmjerena na učenika. Zagreb: Školske novine.

Matijević., M. (2016b). Mjesto i sadržaji aktivnosti. U Matijević, M., Bilić, V. i Opić, S., Pedagogija za učitelje i nastavnike. Zagreb: Školska knjiga i Učiteljski fakultet u Zagrebu. str. 283–284.

Mlinarević, V., Brust Nemet, M. (2012). Izvannastavne aktivnosti u školskom kurikulumu. Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku.

Prskalo, I. (2007). Kineziološki sadržaji i slobodno vrijeme učenica i učenika mlađe školske dobi. Odgojne znanosti, 2 (9), str. 161–173.

Sad, S.N., Gurbuzturk, O. (2013). Primary School Students’ Parents’ Level of Involvement into their Children’s Education. Educational Sciences: Theory & Practice, 13 (2), str. 1006–1011. ERIC Number: EJ1017261.

Šiljković, Ž., Rajić, V., Bertić, D. (2007). Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Odgojne znanosti, 2 (9), str. 113–145.

Valjan Vukić, V. (2016). Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti učenika – višestruke perspektive. Školski vjesnik, 65 (1), str. 33–57.

Wang, M.T., Fredricks, J.A. (2014). The Reciprocal Links between School Engagement, Youth Problem Behaviour and School Dropout during Adolescence. Child Development, 85 (2), str. 722–737. DOI: 10.1111/cdev.12138

Prenosi

Objavljeno

2024-06-27

Kako citirati

Hruškar Franić, M. (2024). Mnenje staršev o organizaciji interesnih dejavnosti. Pedagoška Obzorja, 34(1), 33–43. Pridobljeno s https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/136

Številka

Rubrike

Prispevki