Študija motivacije srednješolcev in prepričanj učiteljev o motivaciji

Avtorji

  • Jernej Čelofiga

DOI:

https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i3-4.152

Ključne besede:

učna motivacija, notranja motivacija, zunanja motivacija, motivacijski dejavniki, samopodoba

Povzetek

Izvedena študija se osredotoča na problem učne motivacije med učenci srednjih šol in jo primerja s prepričanji učiteljev o tem, kaj motivira učence. Hkrati preučuje povezave med dejavniki učne motivacije in samopodobo glede izgovorjave ter učne motivacije. Kot del obsežnejše raziskave ta drobec izbrane teme ponuja vpogled v povezavo med motivacijo, učno motivacijo, samopodobo motivacije in prepričanji učiteljev o motivaciji učencev. Omenjeni motivacijski dejavniki so razdeljeni na zunanje in notranje dejavnike. Izkaže se, da so učitelji našteli enake ali podobne motivacijske dejavnike kot učenci, kar kaže na odsotnost vrzeli v dojemanju tega, kaj motivira. Učitelji natančno vedo, zakaj se učenci učijo. Edina odstopanja so v tem, da učitelji verjamejo, da je motivacija, ki je pridobljena z ocenami, bolj prisotna, kot v resnici je.

Literatura

American Psychological Assotiation. (junij 2023). American Psychological Association. https://www.apa.org/

Baker, R. W. in Madell, T. O. (1965). A continued investigation of susceptibility to distraction in academically underachieving male college students. Journal of Educational Psychology, 56(5), 254–258. https://doi.org/10.1037/h0022467

Correll, W. (1961). Lernpsychologie. Donauwörth.

Čilić, A. in Kovačević, S. (2021). Examination of differences in perception of the "good" school from the teachers' perspective. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(1), 66–78.

Drobnič, J., Hribernik, D. in Česnik, K. (2021). Vrednote v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu skozi slovensko bibliografijo. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(1), 114–129.

Entwisle, D. R. (1961). Attensity: factors of specific set in school learning. Harvard Educational Review, 31(1), 84–101.

Harl, B. (2021). Povezanost računalniško podprtih domačih nalog študentov z znanjem in ocenami. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(1), 79–92.

Juriševič, M., Šorgo, A. in Boh Podgornik, B. (2017). Motivacija, učenje in informacijska pismenost dodiplomskih študentov. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 32(2), 101–116.

Knörzer, W. (1976). Lernmotivation: Ein interdisziplinärer Ansatz zur Theorie der Lernmotivation. Beltz Verlag.

Krapp, A. in Hascher, T. (2014). Theorien der Lern- und Leistungsmotivation. V L. Ahnert (ur.), Theorien in der Entwicklungspsychologie (str. 275–293). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-642-34805-1_10

Laznik, G. (2020). Motivacijski faktorji odraslih za izobraževanje na področju zdravstvene nege. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 35(2), 126–142.

Lipavic Oštir, A. (2018). Varietäten des deutschsprachigen Raumes im Sprachrepertoire der Grenzgänger. In M. Hornáček Banášová in S. Fraštíková (ur.), Aktuelle Fragen und Trends der Forschung in der slowakischen Germanistik III (str. 192–217). KIRSCH-Verlag.

Liu, Y., Ma, S. in Chen, Y. (2024). The impacts of learning motivation, emotional engagement and psychological capital on academic performance in a blended learning university course. Frontiers in Psychology, 15, članek 1357936. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1357936

Loh, K. K., Asplund, C. L., Limtrakul, T., Limtrakul, C. in Cheong, P. L. (2023). Media use, attention, mental health, and academic performance among 8 to 12 year old children. PLOS ONE, 18(2), e0257323. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0257323

Sansone, C. in Harackiewicz, J. M. (2000). Intrinsic and extrinsic motivation: the search for optimal motivation and performance. Academic Press.

Tibaut, K. in Lipavic Oštir, A. (2023). Die Stellung der deutschen Sprache in Slowenien. German as a foreign language, 1, 15–40.

University of Chicago Urban Education Institute. (2017). The importance of grades. University of Chicago. https://uei.uchicago.edu/sites/default/files/documents/UEI%202017%20New%20Knowledge%20-%20The%20Importance%20of%20Grades.pdf

Yeung, A. S., Lau, S. in Nie, Y. (2011). Primary and secondary students' motivation in learning English: grade and gender differences. Contemporary Educational Psychology, 36(3), 246–256. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2011.03.001

Zajec, V. (2022). Pogled staršev na zgodnje učenje tujega jezika in spodbujanje večjezičnosti na območju Ptuja. In A. Lipavic Oštir in K. Pižorn (ur.), Več- in raznojezičnost v predšolskem obdobju (str. 147–160). Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba. https://doi.org/10.18690/um.ff.5.2022.7

Objavljeno

2025-01-15

Kako citirati

Čelofiga, J. (2025). Študija motivacije srednješolcev in prepričanj učiteljev o motivaciji. Pedagoška Obzorja, 39(3-4), 121–136. https://doi.org/10.55707/ds-po.v39i3-4.152

Številka

Rubrike

Prispevki