Stališča hrvaških učiteljev do ocenjevanja osnovnošolcev

Avtorji

Ključne besede:

evalvacija učencev, pedagoški delavci, osnovna šola, evalvacija

Povzetek

Ocenjevanje učencev predstavlja izziv za vse učitelje. Ocenjevanje bi moralo biti skupno in sodelovalno delo učiteljev, učencev in staršev. Cilj raziskave je bil preveriti stališča učiteljev osnovnih šol v Republiki Hrvaški do ocenjevanja učencev osnovnih šol. V raziskavi je sodelovalo 796 anketirancev. Rezultati raziskave kažejo, da mora biti porazdelitev ocen v skladu z normalno porazdelitveno krivuljo. Razlike med aritmetičnimi povprečji za trditve “Obstajajo nenehni pritiski učencev in/ali njihovih staršev na učitelje za čim boljšo številčno oceno, ki nato zagotavlja vpis na želeno srednjo šolo”, “Spremljanje, vrednotenje in ocenjevanje učencev ima svoje pravo mesto v izobraževalnem procesu” in “Učenci oziroma njihovi starši se zavedajo, da so končni rezultati izobraževanja veliko širši od številčnih ocen” so statistično pomembne. Za trditev “Učitelji so v času študija pridobili dovolj znanj in veščin, ki jim omogočajo kakovostno vrednotenje dosežkov učencev” je vrednost χ2 = 340,394.

Literatura

Alić, B. (2020). Školski uspjeh učenika. Novi Muallim, 21(81), 49–55. https://doi.org/10.26340/muallim.v21i81.1759

Biasiol-Babić, R. (2009). Vrednovanje i ocjenjivanje s posebnim osvrtom na učenike s teškoćama u razvoju integrirane u redovni sustav odgoja i obrazovanja. Metodički obzori, 4(1–2), 207–219. Available at: https://hrcak.srce.hr/45774 (retrieved 20. 6. 2022).

Brookhart, S. M. (1993). Teachers’ Grading Practices: Meaning and Values. Journal of Educational Measurement, 30(2), 123–142. https://doi.org/10.1111/j.1745-3984.1993.tb01070.x

Buljubašić Kuzmanović, V., Kavur M. and Perak, M. (2010). Stavovi učitelja o ocjenjivanju. Život i škola, 56(24), 183–199. Available at: https://hrcak.srce.hr/63285 (retrieved 20. 6. 2022).

Clayton, K., Blumberg, F. and Auld, D. P. (2010). The Relationship between Motivation, Learning Strategies and Choice of Environment Whether Traditional or Including an Online Component. British Journal of Educational Technology, 41(3), 349–364. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2009.00993.x

Danişman, Ş., Güler M. and Karadağ, E. (2018). The Effect of Teacher Characteristics on Student Achievement: A Meta-Analysis Study, 21(4), 1367–1398. Available at: https://hrcak.srce.hr/235902 (retrieved 20. 6. 2022).

Domenici, G. (2003). Manuale della valutazione scolastica. Bari: Editori Laterza.

Drljić, K. and Kiswarday, V. R. (2021). Prepletenost rezilientnosti in inkluzivnih kompetenc bodočih učiteljev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(3–4), 3–25.

Đurinić, A., Hraste, I. and Kolak, A. (2022). Pupils’ Attitudes to Formative Assessment in Sciences Class. Školski vjesnik, 71(1), 52–69. https://doi.org/10.38003/sv.71.1.13

Fumić, S., Županić, M. and Brezovec, E. (2022). Sustavna dijalektika ocjenjivanja u osnovnim školama – primjer Grada Zagreba. Kroatologija, 13(1–2), 231–251. Available at: https://hrcak.srce.hr/281461 (retrieved 20. 6. 2022).

Holcar Brunauer, A., Sicherl Kafol, B. and Kordeš, U. (2013). Model za preverjanje in ocenjevanje znanja pri glasbeni vzgoji. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 28(3–4), 71–84.

Kadum, S. (2013). Dokimologija u primarnom obrazovanju. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile.

Kadum, S., Drandić, D. and Lazarić, L. (2021). Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja. Nova prisutnost, 19(3), 583–596. https://doi.org/10.31192/np.19.3.8

Kolar Billege, M. (2012). Neusklađenost u ocjenjivanju – ista postignuća učenika, a različite ocjene. Napredak, 153(3–4), 399–418. Available at: https://hrcak.srce.hr/138873 (retrieved 24. 6. 2022).

Landonio, S. (2018). Ripensare la valutazione nel sistema scuola-famiglia. Alcuni spunti di riflessione. Annali online della Didattica e della Formazione Docente, 10(15–16), 408–422. Available at: https://annali.unife.it/adfd/article/view/1921/1739 (retrieved 22. 6. 2022).

Lapat, G. and Gornik, J. (2017). (Ne)uspjeh učenika Roma i Hrvata u mješovitim razrednim odjelima. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (11), 187–199. https://dx.doi.org/10.21857/y26kec3no9

Lapat, G., Lukaček, N. and Matijević M. (2017.) Razlike u mišljenju učenika o školskim ocjenama. Život i škola, 63(2), 75–85. Available at: https://hrcak.srce.hr/195172 (retrieved 24. 6. 2022).

Majerčíková, J. and Petrů Puhrová, B. (2019). Učne aspiracije učencev in zaznan vpliv njihovih staršev. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 34(3), 113–132.

Marović, Ž. (2004). Ocjenjivanje učeničkog napretka. Kateheza, 26(1), 35–56. Available at: https://hrcak.srce.hr/113852 (retrieved 21. 6. 2022).

Matijević, M. and Radovanović, D. (2011). Nastava usmjerena na učenika. Zagreb: Školske novine.

Matjašič, J., Hus, V. and Čagran, B. (2013). Preverjanje in ocenjevanje znanja pri predmetu družba v 4. razredu. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 28(3–4), 57–70.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja. (2020/2021). Školski e-rudnik, 2. Available at: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiM2Q1NjVmZDEtMGUyMy00MDBiLTkzYWItYjBhMTA3MDFlOWUxIiwidCI6IjJjMTFjYmNjLWI3NjEtNDVkYi1hOWY1LTRhYzc3ZTk0ZTFkNCIsImMiOjh9 (retrieved 20. 6. 2022).

Nacionalni kurikulum Republike Hrvatske za predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje. (2017). Available at: https://mzo.gov.hr/istaknute-teme/odgoj-i-obrazovanje/nacionalni-kurikulum/125 (retrieved 24. 6. 2022).

Olujić, I. and Maras, N. (2021). Razlike u školskom uspjehu učenika osnovne škole s obzirom na pohađanje programa produženog boravka. Nova prisutnost, 19(2), 345–356. https://doi.org/10.31192/np.19.2.8

Petlák, E. (2021). Self-Reflection as Basis of a Teacher’s Work. Didactica Slovenica – Pedagoška obzorja, 36(3–4), 41–54.

Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi (2019). Narodne novine, 82/19. Available at: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_09_82_1709.html (retrieved 21. 6. 2022).

Wieman, C. (2013). Motivating Learning. Carl Wieman Science Education Initiative at the University of British Columbia. Available at: https://cwsei.ubc.ca/motivating-learning (retrieved 23. 6. 2022).

Prenosi

Objavljeno

2023-12-22

Kako citirati

Kadum, S. (2023). Stališča hrvaških učiteljev do ocenjevanja osnovnošolcev. Pedagoška Obzorja, 38(3-4), 102–116. Pridobljeno od https://www.dspo.si/index.php/dspo/article/view/113

Številka

Rubrike

Prispevki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)